[PROBLEM][SOLUTION] TS109 II przestaje działać (uLinux)

moli

Passing Basics
Beginner
13 Wrzesień 2008
27
0
1
Poznań
QNAP
TS-109/209
Ethernet
100 Mbps
Witam forumowiczów!

Jestem po 4h walce z urządzeniem i na świeżo chciałbym się podzielić rozwiązaniem problemu który dotknął mojego Qnapa (a który prawie sprawił że osiwiałem na myśl o utracie danych)

Qnap ot tak przestał działać. Byłem w trakcie dodawania torrentów do download station gdy nagle QGet stwierdził, że usługa download nie jest aktywna. Co więcej, od tego momentu nie można było wejść na urządzenie przez sambę, WWW ani SSH. Reboot urządzenia nie pomagał (przez przycisk na front panelu), odłączenie od prądu także nic nie dawało.

Po reboocie Qnap Finder wykrywał urządzenie ale o nazwie uLinux i wersji firmware 1.0208 (mimo że miałem upgrade do 2.1.4 build 0318T). Próba jakiejkolwiek akcji wymagającej logowania spod poziomu QFindera kończyła się niepowodzeniem (nieprawidłowe hasło - ani moje, ani domyślne).

Grzebanie w sieci naprowadziło mnie na wskazówkę, że problemem może być przerost bazy twonkymedia lub za duża ilość torrentów w downloadstation które to potrafią nadpisać ustawienia konfiguracyjne serwera.

Poniżej krok po kroku co przywróciło Qnapa do życia (z zachowaniem danych oraz większości ustawień serwera - typu hasła, użytkownicy).

1. Wyłączyć Qnapa.
2. Rozkręcić urządzenie.
3. Odłączyć HDD
4. Włączyć Qnapa.
5. Poczekać na 2 beepy: krótki a następnie długi.
6. Podłączyć HDD (przy włączonym urządzeniu!)
7. Uruchomić QNAP Finder w celu określenia adresu IP Qnapa (będzie przydzielone dynamicznie).
8. Za pomocą Putty połączyć się z Qnapem przy użyciu protokołu telnet na porcie 13131.
9. zalogować się - user: admin pass: admin
10. podmontować partycję twardego dysku: mount /dev/sda1 /mnt
11. nadpisać plik konfiguracyjny domyślnym plikiem konfiguracyjnym: cp /etc/default_config/uLinux.conf /mnt/.config/
12. usunąć pliki torrent: rm /mnt/.config/torrent/torrent/*.torrent
13. usunąć pliki torrent: rm /mnt/.config/torrent/downloadinfo/*.torrent
14. podmontować partycję twardego dysku: mount /dev/sda3 /mnt
15. usunąć plik bazy twonkymedia: rm /mnt/.@twonkymedia.db/twonkymedia.main.db
16. reboot Qnapa: reboot
17. po procedurze rebootu - wykryć Qnap Finderm IP serwera i wejść przez WWW.
18. zalogować się do panelu administracyjnego jako admin (tym razem poprzednie hasło!)
19. przejść procedurę wizarda konfiguracji (WAŻNE!!! - w kroku 6 sprawdzić czy NA PEWNO jest ustawione "nie inicjalizuj dysku twardego")
20. skręcić urządzenie i odetchnąć z ulgą.
 
Grzebanie w sieci naprowadziło mnie na wskazówkę, że problemem może być przerost bazy twonkymedia lub za duża ilość torrentów w downloadstation które to potrafią nadpisać ustawienia konfiguracyjne serwera.

chcesz powiedziec ze duza ilosc torrentow usuwala configi urzadzenia i w ich miejsce na dysku wgrywaly sie pliki torrent? :|
 
SiLAS napisał:
Grzebanie w sieci naprowadziło mnie na wskazówkę, że problemem może być przerost bazy twonkymedia lub za duża ilość torrentów w downloadstation które to potrafią nadpisać ustawienia konfiguracyjne serwera.

chcesz powiedziec ze duza ilosc torrentow usuwala configi urzadzenia i w ich miejsce na dysku wgrywaly sie pliki torrent? :|

Tego nie wiem.

Faktem jest, że urządzenie przestało działać w momencie dodawania +- 15 torrenta do ściągania w download station (przy czym download miałem ustawiony dla max 3 torrentów, reszta była kolejkowana).

Opisana powyżej procedura pomogła. Być może usunięcie plików *.torrent było nadmiarowe (jeśli błąd powodował tylko przerost bazy twonkymedia) - ale ponieważ tak zrobiłem, to zamieściłem ten krok w solucji.