Pomoc Widoczność dysków usb

siziek

Nowy użytkownik
Noobie
20 Czerwiec 2017
4
1
3
62
QNAP
null
Ethernet
10 Mbps
Witam. Pytanie pewnie banalne - ale nie dla nowego.
Z dwóch testowanych pendriv-ów podłączanych do portu usb, NAS widzi w File station tylko jeden. Nie widzi też dysku 2,5 " - Seagate SRD00F1. Menadżer pamięci widzi go i ma status nie zainicjalizowany, a proponowane akcje dla tego dysku to: formatuj lub wyrzuć. Formatować nie bardzo chcę bo są na nim dane z mojego poprzedniego NAS-a, i wyrzucać też nie chcę bo ma dopiero 1 miesiąc:). Na czym polega mój błąd bo mam nadzieję, że Qnap nie jest chimeryczny ani ortodoksyjny jeśli chodzi o kompatybilność pamięci usb?​

Wersja oprogramowania Firmware
: 4.3.3 Build 20170516
Model serwera: QNAP TS-228
 
Nie wiem czy dobrze kieruje, ale sprawdź....
"menedzer pamieci" > "dyski/vjbod" > wybierz ten dysk > o gory po prawej opcja odzyskaj...


co do USB to jak zalogujesz sie przez ssh wpisz komende
cd /share/external/
i poszukaj tam, moze uda sie znalezc.
 
W menedżerze pamięci dla tego dysku mam dostępne tylko opcje: informacje o pamięci, formatuj i wyrzuć. Wykryty jest format plików NTFS, wielkość 1,82 TB i informacja o wykorzystaniu pojemności - w użyciu 0,00%. Nie jest to prawda na dysku jest ok 800 GB.
Po zalogowaniu przez SSH uzyskałem informację:
-sh: cd/share/external: No such file or directory

Menadżer pamięci nie wykrywając żadnego urządzenia usb wyświetla komunikat: "Nie wykryto żadnych zewnętrznych urządzeń magazynujących. Aby kontynuować, podłącz zewnętrzne urządzenie magazynujące Uwaga: Nieobsługiwane urządzenia nie będą wyświetlane na liście."

Qnap nie widzi mojego pendriva - Pendrive PQI NewGen USB 3.0 U836V i-Mont 32GB (6836-032GR1002). Czyli chyba produkty Qnapa są jednak ortodoksyjne jeśli chodzi o obsługiwane urządzenia. Z tego pendriva jestem bardzo zadowolony. Jest szybki, mały i pancerny. Pierwszy problem z nim pojawił się dopiero teraz, ale jest to problem Qnapa a nie pendriva.

Sprawdziłem na stronie Qnapa - niestety dopiero teraz - listę kompatybilnych urządzeń. PQI nie ma wcale, i mój dysk USB Segate też nie znajduje się na tej liście.
Port w dysku Qnapa nie powinien nazywać się USB bo nie jest to Universal Serial Bus.
Przeczytałem na forum, że antidotum na podobny problem było sformatowanie dysku przez Qnapa.
Udało mi się "zobaczyć" niewidzialnego pendriva w tylnym porcie usb. Sformatowałem (wysypał się na formacie NTFS jaki miałem poprzednio, przyjął EXT4), skopiowałem kilka plików, przełożyłem do przedniego usb - i stał się znów niewidzialny, włożyłem go do tylnego usb i z powrotem jest niewidzialny. Czyli formatowanie dysku przez Qnapa niczego nie gwarantuje.
 
Miałem identyczny przypadek z pendrivem Sandiska. Poddałem się i zgrałem bratu pliki na innego pena. Ale powrócę do tematu i popróbuję coś pokombinować, żeby niewidoczny stał się widoczny.
 
popatrz w raport z lsusb ewentualnie lsusb -v czy widać coś znajomego

Moje znajomości są niewielkie, żeby nie powiedzieć - żadne.
Witam. Pytanie pewnie banalne - ale nie dla nowego....​

Poniżej logi:
Typ Data Czas Użytkownicy Źródło IP Nazwa komputera Zawartość
Informacja 2017/06/24 16:27:12 System 127.0.0.1 localhost [KR16] USB port 2 Device removed successfully.
Informacja 2017/06/24 16:24:17 System 127.0.0.1 localhost [KR16] USB port 2 Device detected. The file system is FAT32.
Informacja 2017/06/24 16:14:35 System 127.0.0.1 localhost [KR16] USB port 2 Device removed successfully.
Informacja 2017/06/24 16:10:56 System 127.0.0.1 localhost [KR16] KR16: Set volume label succeeded.
Informacja 2017/06/24 16:10:56 System 127.0.0.1 localhost [KR16] Ext4lazyinit completed.
Informacja 2017/06/24 16:10:43 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] Formatting completed.
Informacja 2017/06/24 16:10:43 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 2 Device detected. The file system is EXT4.
Informacja 2017/06/24 16:10:43 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] Start ext4lazyinit.
Informacja 2017/06/24 16:10:33 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] Formatting started.
Informacja 2017/06/24 16:09:55 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] : Set volume label failed.
Błąd 2017/06/24 16:09:50 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] Formatting failed.
Informacja 2017/06/24 16:09:46 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] Formatting started.
Informacja 2017/06/24 16:09:46 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 2 Device detected. The file system is NTFS.
Informacja 2017/06/24 16:08:31 System 127.0.0.1 localhost [Device 1] Generic USB Flash Disk: Successfully erased external storage device.
Informacja 2017/06/24 16:08:26 System 127.0.0.1 localhost [Device 1] Generic USB Flash Disk: Started erasing external storage device.
Informacja 2017/06/24 16:07:47 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 2 Device detected. The file system is exFAT.
Informacja 2017/06/24 15:58:53 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 2 Device removed successfully.
Informacja 2017/06/24 14:56:39 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 2 Device detected. The file system is NTFS.

Jest to historia udanego odczytania pendriva przez port usb2, sformatowania go - z błędem przy wyborze NTFS. Po ostatnim logu: [KR16] USB port 2 Device removed successfully. - NAS pendriva po prostu już nie widział - w żadnym porcie.

Podłączyłem teraz dysk Seagate - bo przy nim się więcej dzieje Menadżer pamięci go widzi
Typ Data Czas Użytkownicy Źródło IP Nazwa komputera Zawartość
Informacja 2017/06/25 10:47:06 System 127.0.0.1 localhost [USBDisk1] USB port 1 Device detected. The file system is NTFS.

W Menadżerze pamięci wygląda to tak:
upload_2017-6-25_11-17-2.png

I mogę ten dysk tylko sformatować.
 
Odpowiedź helpdesku: "Witam, problem jest już znany i czekam na rozwiązanie. W tym przypadku poproszę zainstalować jedna wersję wcześniejszą firmware"
Z firmware 4.3.2 nie działają wszystkie pendrivy choć dysk 2,5 " - Seagate SRD00F1 – jest widoczny.
Podłączony pendrive obojętnie do którego portu potrafi wyłączyć porty usb tak, że już nie widzą nic. Nie pomaga restart. Konieczne jest wyłączenie ręczne i włączenie ponowne.
Dodatkowo pojawił się problem z aplikacją Qsync Central.

601,"Error","2017-06-30","11:15:18","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Qsync Central 3.0.1 installation failed. Please upgrade the system to v4.3.3 or higher version."
600,"Information","2017-06-30","11:12:09","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is ready."
599,"Information","2017-06-30","11:12:03","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] CloudLink service for mobile and PC applications is ready."
598,"Information","2017-06-30","11:11:22","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] DDNS updated WAN IP address to [83.20.75.213]"
597,"Information","2017-06-30","11:10:23","System","127.0.0.1","localhost","[Media Library] Media Library Server started."
596,"Information","2017-06-30","11:09:52","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Resource Monitor enabled."
595,"Information","2017-06-30","11:09:23","System","127.0.0.1","localhost","System started."
594,"Information","2017-06-30","11:07:05","System","127.0.0.1","localhost","System was shut down on Fri Jun 30 11:07:05 CEST 2017."
593,"Information","2017-06-30","11:04:04","admin","77.65.11.250","---","[Power Management] System restarting."
592,"Error","2017-06-30","11:02:49","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Qsync Central 3.0.1 installation failed. Please upgrade the system to v4.3.3 or higher version."
591,"Information","2017-06-30","11:02:30","admin","77.65.11.250","localhost","[App Center] Qsync Central removed."
590,"Error","2017-06-30","11:00:52","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Qsync Central 3.0.1 installation failed. Please upgrade the system to v4.3.3 or higher version."
589,"Information","2017-06-30","10:56:30","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Qsync Central 3.0.0 installation succeeded."
588,"Information","2017-06-30","10:56:30","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Qsync Central enabled."
587,"Information","2017-06-30","10:55:55","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk enabled."
586,"Information","2017-06-30","10:55:54","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk 1.1.10 has been installed in /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/helpdesk successfully."
585,"Information","2017-06-30","10:55:32","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk enabled."
584,"Information","2017-06-30","10:55:32","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk 1.1.03 has been installed in /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/helpdesk successfully."
583,"Information","2017-06-30","10:54:44","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is ready."
582,"Information","2017-06-30","10:54:40","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] CloudLink service for mobile and PC applications is ready."
581,"Warning","2017-06-30","10:54:04","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] This version of Qsync Central and firmware are incompatible. Go to App Center or official website to check for update."
580,"Information","2017-06-30","10:53:57","System","127.0.0.1","localhost","[myQNAPcloud] DDNS updated WAN IP address to [83.20.75.213]"
579,"Information","2017-06-30","10:52:50","System","127.0.0.1","localhost","[Media Library] Media Library Server started."
578,"Information","2017-06-30","10:52:49","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Resource Monitor enabled."
577,"Information","2017-06-30","10:52:39","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk enabled."
576,"Information","2017-06-30","10:52:39","System","127.0.0.1","localhost","[App Center] Helpdesk 1.1.03 has been installed in /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/helpdesk successfully."
575,"Information","2017-06-30","10:51:48","System","127.0.0.1","localhost","System started."
574,"Information","2017-06-30","10:50:44","System","127.0.0.1","localhost","[Firmware Update] System updated successfully from 4.3.3(20170516) to 4.3.2(20170313)

W tanim TS-228 chyba wszystko jest tanie nie tylko kontrolery usb.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Nie wykryto żadnych urządzeń