Pomoc QVR Pro - Poważny problem z macierzą - brak nagrań.

miKqus

Nowy użytkownik
Noobie
9 Kwiecień 2019
5
0
1
46
QNAP
TS-x70U-RP
Ethernet
1 GbE
Dzień dobry, kłaniam się nisko forumowicze.
Postanowiłem zasięgnąć waszej opinii lub pomocy nt. QVR Pro.
Po wielu bataliach z supportem (wcześniej jakoś tematy ogarniał Grzegorz Ciesielski, teraz Jacky Chen) z problemami z nagrywaniem, z wykrywaniem ruchu, z nagłym zaprzestawaniem nagrywania, z QVR Pro Clientem i jego problemami, które rożnymi próbami udawało się usunąć, pojawił się bardzo poważny problem.

Po pewnym poważnym zdarzeniu na hali magazynowej, okazało się, że na macierzy DataVol1(RAID5) (58TB-10dysków w tym jeden Spare) zniknęły wszystkie poprzednie nagrania. Posiadam również DataVol2, który składa się z 2 dysków, które dołożyłem kilka miesięcy temu na potrzeby trzech innych kamer.
Co dziwne dysk DataVol1 jest zapełniony a niestety nagrań starszych niż doba nie ma. Sytuacja dotyczy tylko DataVol1, natomiast na DataVol2 jest wszystko w porządku! Po przejrzeniu dysku w File Station okazuje się, że w katalogu QVRProRecording nagrania są w katalogach kamer przypisanych do nagrywania na DataVol1 tylko z ostatniej doby, natomiast te dodatkowe trzy kamery przypisane do DataVol2 posiadają cały zakres nagrań jaki powinien być.

Skoro dysk DataVol1 jest zapełniony więc szukałem nagrań w katalogu QVRProSpace_DataVol1, jest tam sporo danych, z tym że nie mam pojęcia jak cokolwiek stamtąd wyciągnąć. Katalogi są opisane kanałami kamer prawdopodobnie, w każdym katalogu są godziny i pliki bez rozszerzenia, każdy po 64MB. Przypuszczałem że może index się rozjechał, niestety zrobiłem indeksowanie dla jednej kamery i bez rezultatu.
Aktualnie nie nadpisuje mi starszych nagrań ponieważ ich nie widzi i upycha mi maksymalnie ostatnią dobę.

upload_2019-4-9_15-30-26.png


Zgłosiłem oczywiście sprawę do supportu ale zanim oni zareagują będę prawdopodobnie już ukrzyżowany.
Było by mi miło, gdyby znalazł się ktokolwiek kto potrafiłby pomóc w tej sytuacji.
Restart i update firmware nie rozwiązał problemu.

Mamy jeszcze taką samą macierz do backupów, działa sprawnie. Pewnie dla tego że nie ma tam QVR Pro :).


Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.6.0895 Build 2019/03/28
Model serwera: QNAP TS-1273U-RP
 
Nie używam QVRPro ale w takiej sytuacji zgraj sobie na oddzielny dysk pliki z dnia zdarzenia plus jeden dzień w każdą stronę dla bezpieczeństwa. Najlepiej byłoby zgrać wszystko "na bok" żeby mieć rekorder znowu sprawnie działający a dane potrzebne na potrzeby postępowania jakby coś się stało z tymi co zgubiły index. Same pliki spróbuj odtworzyć przez VLC lub MediaPlayerClassic na windzie.
 
CO do plików, tak próbowałem odtworzyć, niestety VLC czy też inne odtwarzacie komunikują że format jest niepoprawny.
Pliki mają po 64MB, nie mają rozszerzenia, może ktoś wie co to za format i co trzeba z tym zrobić ?

upload_2019-4-10_12-13-58.png

Co do zgrania wszystkiego na bok, niestety nie posiadam pod ręką ponad 50 TB ;\. Postaram zgrać jakoś feralny dzień, co i tak chyba na nic się zda.
Co najlepsze, że w tej chwili system nie jest w stanie nadpisać starych nagrań skoro ich nie widzi, a z miejsca które mu zostało to max 12 h.
Aktualnie odpaliłem zdalną pomoc przez Remote Support, status We are connected, może coś wyczarują.
Szczerze, ilość problemów jakie mnie napotkały z QVR Pro wyczerpała moją cierpliwość, nie polecam tego systemu.
 
Tak w ramach ochrony samego siebie :) zgraj feralny dzień, dodatkowo dzień poprzedzający i następujący (dasz głowę że datę miałeś poprawną? szczególnie przy oknie daty na letnią? Data pliku niekoniecznie oznacza datę dnia nagrania.), to nie powinno zająć więcej niż kilkaset GB, na dysku USB zmieścisz. Szybkie google mi powiedziało że QVR zapisuje nagrania jako avi/codec:H.264 (znajdź odtwarzacz który to potrafi odczytać i kombinuj).

Helpdesk niech działa, może rozwiązać problem. Jak nie, to zaraportuj zwierzchnikowi że jest problem i niech zezwoli na wywalenie "blokujących nagrań". Tylko miej na to podkładkę formalną ("papier cienki ale d..e chroni"). Kopie powinieneś mieć z akapitu wyżej.

Problem możesz miec większy jak się coś zdarzy a rekorder nadal nie będzie sprawny. 12h to bardzo mało na reakcję żebyś zabezpieczył nagrania, szczególnie w przypadku wydarzeń z nocy. Tutaj nie masz tylko problemu technicznego a duże ryzyko związane z brakiem zabezpieczenia mienia i miejsca pracy (ale tego chyba jesteś już świadomy).
 
Datę mam na pewno poprawną, co do plików, nie patrzę na datę pliku, katalogi są oznaczane datą i godziną, tak czy inaczej nie jestem w stanie nic z tymi plikami zrobić, odnoszę wrażenie że te pliki po 64MB są lub powinne być sklejane w jedną całość. Standardowo jak wszytko działa pliki są w katalogu QVRProRecording w formacie mp4 lub qvi do wyboru. QVRProSpace_DataVol1 tak jakby zawiera suche dane, z którymi trzeba wiedzieć co zrobić. Odtwarzanie z kodekiem h264 itp. nic nie daje. Kopie mam jakby co. Tak czy inaczej dziękuję Kong za miłą rozmowę.
Tak informacyjnie, support QNAPa po miesiącu czasu (tyle trwała zdalna sesja notorycznie przedłużana bo widać nie mieli czasu) usunął mi 40TB danych stwierdzając, że były to pliki tmp zablokowane przez system przed nadpisaniem. Koniec wyjaśnień. Na prawdę bardzo żałuję wydanej kasy na licencje do QVRPro, a co za tym idzie szkoda kasy ma macierz. Totalna porażka jeżeli chodzi używanie tego jako system monitoringu. Nie ma miesiąca żeby coś się nie chrzaniło, od zaprzestawania nagrywania bez konkretnego powodu do różnych dziwnych innych historii z motion detection. Jestem jakimś beta testerem, pojawia się problem, tracę czas na wyjaśnienia po czym robią update QVRPro i jedno naprawią a drugie przestaje działać !
 
  • Angry
Reakcje: Kong

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Datavol1 datavol2