Pomoc Niski (wręcz zerowy) transfer przez VPN uruchomiony na QNAP TS-251

EmTeeSea

Passing Basics
Beginner
6 Maj 2021
15
0
1
38
QNAP
TS-x51
Ethernet
100 Mbps
Dzień dobry,
posiadam TS-251, który używany jest głównie jako dysk sieciowy (2 użytkowników, sporadyczny transfer danych po sieci lokalnej). Całość podłączona jest jednym przewodem do routera, Internet w tej lokalizacji to stabilne 90/30. Uruchomiłem na QNAP-pie serwer OpenVPN, aby jedna osoba mogła łączyć się zdalnie z siecią wewnętrzną. Porty przekierowane, połączenia działa (odpowiednia informacja w kliencie VPN, widać podłączonego użytkownika w ustawieniach QNAP-a).

Problem jest taki, że transfer danych po VPN jest koszmarnie wolny - właściwie jakby go nie było (pojedyncze kilobajty), nie da się nawet wczytać żadnej strony internetowej, nie mówiąc o transferze plików. Klient podłączony jest przez podobne łącze (90/30). Około rok temu miałem podobną konfigurację i działało to całkiem znośnie. Czy jest coś o czym zapomniałem w konfiguracji?

QNAP TS-251 z 4 GB TAM-u + najnowsza wersja QTS.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
 
Tak jak pisałem, NAS był podłączony jednym przewodem. NAS wtedy normalnie działał, po sieci lokalnej, QSync, przez interfejs przeglądarkowy itd. Właśnie jeszcze w ramach ciekawostki - jak nie korzystaliśmy z VPN i logowaliśmy się przez interfejs przeglądarkowy (zdalnie) to wszystko śmigało, można było pobierać pliki bez problemu, więc wydaje się, że to nie jest kwestia prędkości łącza. Po zalogowaniu się przez VPN po prostu transfer danych przestaje istnieć.

Próba podłączenia NAS-a za pomocą dwóch przewodów to niezależny temat - taka kombinacja z ciekawości czy coś to zmieni.
 
Dzięki za propozycję, ale dziś i tak niestety nie mam sensownego dostępu do tej sieci. Jutro zrobię jeszcze ostatni test, skonfiguruję wszystko dla pewności jeszcze raz i jak nic nie pomoże to dam znać. Dzięki!
 
Testowaliśmy przy połączeniu przez Internet "z kablówki" (nie znam konkretnego dostawcy), do tego próba przez LTE z PLAY. Bez różnicy. Połączenie jest, a idą pojedyncze kilobajty. Nie da się nawet zmapować dysków sieciowych lub wczytać Google.
W UPC defaultowo jest IPv6, po telefonie do nich zmieniają na IPv4 - pytanie jaka u Was jest kablówka.
Co do LTE Play - nie wiem jak tam z IP wygląda, ale spróbuj testowo przełączyć telefon/router (nie wiem z czego korzystasz) na 3G. W Orange to pomogło, na LTE nie działało (tzn. objawy takie jak u Ciebie) a na 3G zadziałało.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. wolny transfer