Pomoc Konfiguracja sieci w firmie.

rufus11

Nowy użytkownik
Noobie
21 Maj 2009
2
0
1
Witam serdecznie.
Na początku zaznaczę że jestem dość zielony w tych tematach. Jeżeli znajdzie się osoba na tyle miła która mi łopatologicznie wytłumaczy jak skonfigurować to wszystko będę bardzo bardzo wdzięczny.
W załączniku plan jak mniej więcej jak będzie wyglądać sieć.W chwili obecnej jestem odpowiedzialny za utrzymanie sprzętu komputerowego w firmie w należytym stanie.W ciągu dwóch tygodni będziemy zmieniać siedzibę i dla tego całe zamieszanie.

Dostawca internetu Aster.Ip w chwili obecnej przydzielany z puli publicznej.
Pierwszy problem to jaki ip ma modem dostarczony przez Aster.Jakie ip ustawić dalej.
Czy ip wewnątrz sieci ma być dynamiczne czy statyczne.

Opis sieci:

modem od Aster
Linksys RV042-EU-ma pracować jako firewall oraz router
do rutera podłączony qnap 109 IIpro,trzy switche,router z wifi
do switchy podłączony komputery oraz drukarki które mają pracować w sieci.
do routera z wifi podłączone dwa komputery

Jakie kroki muszę poczynić aby wszystkie drukarki były widzane w sieci oraz aby można było zarządzać qnapem z zewnątrz.

Liczę że ktoś podejmie się tego wyzwania i pomoże mi to skonfigurować:)
 

Załączniki

  • Rysunek4.jpg
    Rysunek4.jpg
    58,6 KB · Wyświetleń: 1 017
Czy Switche muszą być w każdym pomieszczeniu , nie wystarczy jeden 16 portowy ?.
Domyślnie na tym routerze działa serwer DHCP, nie będziesz musiał konfigurować adresów IP ręcznie. Wymagane jest aby drukarki posiadały stały adres IP ( o ile są to drukarki sieciowe). Trzeba w tym celu na routerze przypisać adres MAC urządzenia do adresu IP.

Jeżeli chodzi o zarządzanie Qnap’em to wystarczy przekierować port na zewnątrz.
 
Mniemam, że drukarki mają interfejsy RJ-45 <cwaniak>