Pomoc Linux Station nie działają elementy ustawień i aktualizacje Ubuntu.

brunsicki

Passing Basics
Beginner
7 Lipiec 2016
17
2
3
40
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Zrzut ekranu 2016-11-29 o 21.20.58.png Zrzut ekranu 2016-11-29 o 21.15.29.png

Witam,

Mam zainstalowane Ubuntu 16.04, sama instalacja bez problemu, po chwili przebywania w systemie, nie mogę uruchomić zarówno aktualizacji ubuntu, ani nie mogę zmienić języka Ustawienia Language support, czy Software & updates w menu ustawień jakby uruchamiają się w bocznym pasku i po chwili znikają. To samo jest z ubuntu software center. NIe mówiąc juz o terminalu który tylko uruchamia się z menu podręcznego prawokliku na desktopie.
Linux station już kilka razy usuwane i instalowane ponownie. Za każdym razem to samo. O co chodzi? W linuksa jestem zielony jakby co.

I jeszcze po chwili od uruchomienia ubuntu wywala się znak zakaz wjazdu w prawym górnym menu.


Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.2 Build 20161102
Model serwera: QNAP TS-251 8GB Ram
 
Widać coś z pythonem i jako, że to kontener LXC widać nie ma dostępu do /dev/urandom z jakiejś przyczyny. Sprawdź w terminalu: sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
pokaż jeszcze:

ls -al /dev/random
i
ls -al /dev/urandom

co jednak widzę odpowiedni wpisy w konfiguracji lxc są (/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/ubuntu-hd/lxc/ubuntu-hd/config)

Kod:
# /dev/random
lxc.cgroup.devices.allow    = c 1:8 rwm
# /dev/urandom
lxc.cgroup.devices.allow    = c 1:9 rwm
 
Widać coś z pythonem i jako, że to kontener LXC widać nie ma dostępu do /dev/urandom z jakiejś przyczyny. Sprawdź w terminalu: sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
pokaż jeszcze:

ls -al /dev/random
i
ls -al /dev/urandom

co jednak widzę odpowiedni wpisy w konfiguracji lxc są (/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/ubuntu-hd/lxc/ubuntu-hd/config)

Kod:
# /dev/random
lxc.cgroup.devices.allow    = c 1:8 rwm
# /dev/urandom
lxc.cgroup.devices.allow    = c 1:9 rwm

Załączam zrzut.
 

Załączniki

  • Zrzut ekranu 2016-11-30 o 16.31.55.png