Pomoc Powtarzające się powiadomienie The file system is not clean

puchatek2

Entry Technician
Q Associate
2 Grudzień 2014
35
7
8
Legionowo
QNAP
Ethernet
1 GbE
Witam,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość:).
Jestem świeżym użytkownikiem 212p, nie dawno co uruchomiłem "nową zabawkę" i dopiero rozpoznaje temat.
W środku siedzi 1 dysk 2TB toshiba DT01ACA200 MX4O
w smart piszę że dobrze jednakże pojawił mi się monit o treści:
[Single Disk Volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System"
Zrobiłem tak jak mówi komunikat i mimo tego po kilku dniach mam znowu powiadomienie o tej samej treści.
QNapa uruchamiam okazjonalnie i zawsze po skończeniu zabawy wydaję komendę shutdown.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem tego komunikatu.
 
Znajomy dostał odpowiedź w sprawie zgłoszenia (jeszcze tego nie sprawdzałem ale dzisiaj z tym powalczę):
We already adresssed this issue - I have package to check the issue to test what App is blocking clean umount. Please install it in your Qnap App Center

It will log failed umount command in /mnt/HDA_ROOT/umountxxxxx.log
After failed umount, it will kill process and try again.
After reboot, it copies all log files from /mnt/HDA_ROOT into Public share.
Już po testach, wczoraj odinstalowałem TwonkyServer i ku mojemu zdziwieniu chyba problem się skończył.
Kilka resetów NASa i błąd się nie pojawia.
Ale mam za to inny problem :), jest sobie w AppCenter nowa aktualizacja PhotoStation po wgraniu jej niby wszystko ok ale po restarcie QNAPa znowu jest dostępna aktualizacja tej samej paczki.
Chyba czeka mnie reinstalka całego NASa

Na marginesie, pliku: /mnt/HDA_ROOT/umountxxxxx.log
Nie można nigdzie odnaleźć.
 
Witam
Od pewnego czasu mam problem z Systemem plików na volumenie systemowym - pojawia mi się komunikat :
The file system is not clean. It is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System".
Uruchomienie opcji sprawdzenia plików pomaga tylko na jakiś czas albo do kolejnego restartu. Volumen jest na Raid 1 , ani dyski ani raid nie zgłaszają żadnych błędów. Urządzenie to TS670 Pro
Czy jest jakaś inna opcja naprawy systemu plików poza tą wskazaną w logu?

Pozdrawiam
Bartek
 
Sytuację udało się rozwiązać.
support podesłał mi qumount (w załączeniu) który należy zainstalować w appCenter.
Aplikacja przy shutdownie najpierw próbuje odmontować wszelkie urządzenia jak się nie uda to zabija proces blokujący odmontowanie i podejmuje próbę ponownie.
W folderze publicznym pojawiają się pliki umountxxx.log gdzie jest lista odmontowywanych urządzeń.
Okazuje się że jest ich dosyć sporo. od momentu zainstalowania tej aplikacji nie mam już więcej komunikatów o brudnym filesystemie.
 

Załączniki

  • Qumount_0.2.qpkg
    23 KB · Wyświetleń: 84
Po zainstalowaniu qumount problem się nie pojawia ale jest to takie nie ładne obejście problemu. Przy shutdownie system po prostu wymusza odmontowanie wszelkich dysków a jeśli nie może tego zrobić to zabija proces blokujący ta operację i próbuje ponownie. Mam później w tempie tysiące plików z logami tego qunmounta.
Miałem to dalej ciągnąc na suporcie ale zamierzam zmienić sprzęt na coś mocniejszego gdzie mam nadzieje problemu nie będzie.
Mała aktualizacja.
Ponieważ tworzące się niekontrolowanie pliki z logami unmounta które tworzyły się w folderze public były straszną upierdliwością, postanowiłem sprawdzić czy może któryś z update'ów systemu nie rozwiązał przyczyny całego zamieszania.
Po odinstalowaniu qunmounta i kilku restartach, dysk ani razu nie pojawił się w stanie "not clean".
Wychodzi na to że któraś z poprawek usunęła ten problem i w końcu mam czysty "public".