Problem z dyskami po aktualizacji oprogramowania.

Viking

Entry Technician
Q Associate
11 Lipiec 2008
39
3
8
49
Koszalin
QNAP
TS-x53A
Ethernet
1 GbE
Witam.

Mam w swoim Qnap 209 Pro II zainstalowane 2 dyski Seagate ST31000340SV SV16. Stworzyłem przy inicjacji systemu "liniowy wolumen dysku". Wszystko jak do tej pory działało OK,ale po aktualizacji oprogramownia w swoim Qnapie do wersji 2.1.2 build 1031T, po wejściu w "konfiguracja urządzenia/Dysk SATA" w tabeli "informacje SMART" widnieje napis "nieprawidłowy". Zmartwiło mnie to bardzo, ale zrobiłem "Skanowanie uszkodzonych bloków" i test przeszedł do końca, jednak nadal w informacjach SMART wyświetla się komunikat "nieprawidłowy". W logach systemu zdarzeń widnieje tylko informacja o rozpoczęciu skanowania "bad blocks" i o ukończeniu testu. Nie ma żadnych informacji o wykrytych błędach. Kiedy wchodzę w zakładkę "Narzędzia Systemowe/SMART Twardego dysku" i zmieniam dysk na dysk 2 pojawia się informacja "Nieprawidłowy. Wykryto błędy na dysku. Zaleca się wymianę dysku." Próbowałem robić test prędkości dysku, ale pojawia się informacja "Poważne lub nieznzne błędy dysku".
Co to może znaczyć? Jakiś błąd na dysku który da się usunąć, czy po prostu dysk kończy żywot. Jeśli to drugie, to bardzo mnie to niepokoi, ponieważ dyski pracują u mnie od lipca i nie powinny robić kłopotów.
Dołączam do tematu zrzuty ekranu z informacjami jakie mi się wyświetlają, może pomogą ogarnąć problem. Co z tym dalej robić? Miał ktoś podobny problem? Mam nadzieję, że uda się to rozwiązać bez wysyłania dysków na reklamację oraz bez konieczności utraty danych.

Pozdrawiam z nadzięją na pomoc w rozwiązaniu problemu.
Viking.
 

Załączniki

  • wolumen.jpg
    wolumen.jpg
    28,2 KB · Wyświetleń: 520
  • smart.jpg
    smart.jpg
    27,5 KB · Wyświetleń: 522
  • logi.jpg
    logi.jpg
    33,4 KB · Wyświetleń: 519
kiedy najgorsza wartosc osiagnie prog to mozesz juz miec totalny problem z dyskiem
oczywiscie wartosci SMART nie oznaczaja ze dysk uszkodzi sie w 100%

jednak mimo wszystko takiego problemu byc nie powinno
zgraj wszystkie dane z QNAP'a, wyciag dysk i wyslij go do Seagate na RMA
https://store.seagate.com/webapp/wcs/st ... SORedirect
 
Smutne to wieści, ale cóż zrobić. Trzeba będzie zrobić jak mówisz. Dzięki SiLAS.

I jeszcze jedno pytanie, tak troszkę poza głównym tematem. Jaka konfiguracja wolumenu dysku jest najlepsza. Bo jak widzę ta którą wybrałem, spowodowała problem związany z koniecznością zgrywania wszystkich danych przed całkowitą katastrofą, czyli utratą danych. Czy gdybym miał inną konfigurację, mógłbym po prostu wyjąć jeden z dysków i spokojnie używać serwer dalej?