QNAP TS-239 - pytanie dotyczące ochrony

Lazarus

Nowy użytkownik
Noobie
30 Maj 2009
9
0
1
Witam.
Jestem studentem informatyki i obecnie tworzę czysto teoretyczny projekt dotyczący ochrony danych w systemach informatycznych małych przedsiębiorstw. W projekcie tym zamierzam przedstawić możliwość wdrożenia serwera plików QNAP TS-239 ze względu na liczne zabezpieczenia oferowane przez ten produkt (backup, RAID, AES itp.). Następnie przyszła kolej na zabezpieczenie stacji roboczych... Znalazłem w ofercie Kaspersky produkt o nazwie Business Space Security oferujący ochronę stacji roboczych oraz serwerów plików. I tutaj nasuwa się pytanie... Czy ten Business Space Security będzie współpracował z QNAP TS-239? Przyznam, że nie jestem zbyt obeznany z tematyką serwerową, ale bardzo mi zależy, żeby ten projekt był dobry. Bardzo proszę o pomoc i dobre rady w tej sprawie.
 
Witam,
Dlaczego wybór padł na Kasperskiego ? mam z nim dość niemiłe przejścia w firmie gdzie pracuje. Od ponad 3 lat używam Eset'a w sieci firmowej i jest o niebo lepiej.Jeśli chodzi o współpracę z QNAP to standardowo obsługi nie ma i podejrzewam, że nie będzie. Zawsze można skanować podmontowane napędy ale jest to nieekonomiczne ze względu na obciążenie sieci. Tak czy inaczej oba produkty są komercyjne i posiadają binarki dla systemów Linux lecz nie dla architektury ARM więc możesz mieć problem z implementacją ponieważ jeśli QNAP czegoś nie obsługuje (nie ma pakietów) to pozostaje ręczna kompilacja (nie sądzę, żeby odało Ci się zdobyś źródła). Opcją jest użycie QNAP z procesorem x86 ( a TS-239 należy to tej grupy - jest tam Atom 1,6GHz) lecz nie wiem, czy skanowanie on-line nie obciąży go zbytnio. ogólnie jeśli nie wystawiasz serwera na "zewnątrz" a na wszystkich klientach masz zainstalowany pakiet - ochrona QNAP'a wydaje się zbędna. Jeśli jednak uważasz, że ochrona będzie konieczna - pozostają rozwiązania open-source.
 
Witam,