STATUS LED miga i miga

emcee

Nowy użytkownik
Noobie
27 Listopad 2009
3
0
1
Witam!

Jestem tutaj nowy lol2 - aktualnie przechodzę z DNS-323 Dlink'a na SS-439. Dlatego też chciałbym tym samym dołączyć się do Waszego grona forumowiczów.

Mój pierwszy problem przedstawia się następująco:
- system skonfigurowany (wszystkie serwery wyłączone, RAID1 na dwóch (lekko różnych) dyskach HM500LI oraz HM500JI
- po włączeniu mojego qnapka po uruchomieniu cały czas miga sie dioda statusu (przycisk wyłącznika zasialnia) - tempo błyski co 0,5s.
- z tego co odczytałem z instrukcji oznaczać to może 3 sytuacje (nie sformatowany dysk, start systemu, urządzenie nieskonfigurowane)- umnie żaden z tych warunków nie jest spełniony
- wykonałem reset systemu, wszystkich ustawień utworzyłem nowy raid, sformatowałem... Wszystko jak od nowości problem ten sam - po włączeniu i "pipnięciu" oznaczjącym uruchomienie systemu dioda oznaczjąca status systemu z ciągłego przechodzi w tryb migania jak powyżej.
- dyski nie przechodzą w stan uśpienia
- katalogi są widoczne i mozna na nich zapisywać dane
- niby wszystko ok. ale denerwuje mnie ta sygnalizacja <wsciekly>

- firmaware v3.1.2 Build1014

28.11.2009 ===========================================================
Dziś znów wykonałem całkowity restart systemu, wszystko od nowa, omawiane dyski w raid1 - dioda świeci światłem ciągłym (lub gasi się gdy dyski przechodzą w stan uśpienia)- nby ok. Jednak po zamknięciu systemu i ponownym uruchomieniu SYTUACJA Z DNIA POPRZEDNIEGO SIĘ PONAWIA....
....aaa dyski usypiają się - słychać to - natomiast dioda jak miga tak miga - o co w tym biega???
Czy błędem może byc użycie nieco odmiennych dysków??

Proszę o pomoc pomocy i pozdrawiam!
 
Nalezaloby sprawdzic stan dysków w SMART'ie. Ponado sprawdzic czy dyski sa kompatybilne z QNAP'ami. Z reguly ludzie staraja sie instalowac dyski Seagate lub Samsung.

Sam osobiscie polecam Seagate za kompatybilna prace. Przedstawiona sytuacja nie wiele mowi co moze byc problemem. Chyba pozostalo tylko eksperymentowac lub kontakt z serwisem czy nie spotkali sie z podobnym problemem.

Pozdrawiam
 
Dyski są 100% sprawne - wykonałem szybki test i ten pełny - po godzinie mielił każdy z dysków.
Jeśli chodzi o HM500LI - jest zalecany, jeśli chodzi o drugi HM500JI jest tam mała uwaga (jak przy połowie dysków rekomendowanych):
http://www.qnap.com/pro_compatibility_HDD_Q.asp
"Note1
As suggested by certain HDD providers, the hard drives of the same brand and series are collectively recognized as compatible with QNAP products if the largest-capacity drive has passed the compatibility test."


Przed zakupem mojego Qnapka wybrałem namniej energożerne dyski z zalecanych przez producenta.

Zamówiłem jeszce jeden dysk pierwszego typu - podmienię i zobaczę czy to poskutkuje.
 
Zaktualizować na nowy firmware z poziomu aplikacji qnapa przez przegladarkę internetową, jak się nie da to z poziomu Qnap finder software. Jeśli pomimo tego będą problemy to spróbować z poziomu aplikacji qnapa przez przeglądarkę internetową wybrać opcję "przywróć ustawienia fabryczne" po tej operacji ponownie z aktualizować software, a następnie ponownie "przywróć ustawienia fabryczne". W ten sposób będziesz miał świeżynkę i powinna śmigać prawidłowo i stabilnie. Po wszystkich operacjach wykonaj SMART dysków i zwerfyfikuj czy nie ma błędów na dysku.
W razie niejasności piszcie. miałem ten sam problem i się z nim uporałem. Zostawiam gadulca 433359.
Pozdrawiam
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. dioda systemu nie świeci