Pomoc Awaria RAID 5 TS-410

Nexus

Nowy użytkownik
Noobie
22 Lipiec 2016
2
1
3
42
QNAP
TS-410
Ethernet
1 GbE
Witam wszystkim mam problem z moim TS-410 kilka dni temu przy jednym z dysków pojawiło się ostrzeżenie o jego stanie. Uznałem, że nie będę czekał aż padnie i go wymienię. Wyłączyłem macierz podmieniłem dysk, po uruchomieniu w menadżerze pamięci dostałem informację, o pojedynczym dysku i o Woluminie RAID 5 który jest nie aktywny. Sformatowałem nowy dysk. Przez chwilę macierz nie odpowiadał po kilkunastu minutach dysk dołączył do woluminu RAID 5 jednak ten cały czas miał status nie aktywny. Postanowiłem więc wsadzić ponownie stary dysk by zobaczyć czy macierz się naprawi jednak
po wejściu w zakładkę "File Station" pojawił mi się komunikat "FILE/FOLDER NOT EXIST" a zamiast mojego woluminu pojawiła się domyślna nazwa urządzenia NASC07244 w miejscu gdzie powinny być foldery mam tylko "Wolumen -1" "Wolumen 1" "Wolumen 2" "none".
upload_2016-7-22_9-50-10.png





W menadżerze pamięci stary dysk jest wykrywany osobno.

upload_2016-7-22_9-49-3.png


Moje pytanie jest następujący czy da się to naprawić a co ważniejsze czy da się odzyskać jakoś dane?



Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 20160601
Model serwera: QNAP TS-410
 
Tak mój błąd ale wybrnąłem już z sytuacji przed chwilą, dałem przywrócenie ustawień serwera z przed 2 tygodni, wszystko zaczęło działać pliki są dostępne nazwa woluminu wróciła do normy tylko że nadal mam w "File Station" ten folder "none" a jak próbuje go otworzyć to mam komunikat że folder nie istnieje.
upload_2016-7-22_11-5-7.png
upload_2016-7-22_11-5-43.png
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. awaria dysków