Pomoc Baza SQL lub POSGRESQL - jak założyć jak się zalogować?

patryczekkqq

Passing Basics
Beginner
18 Sierpień 2018
26
0
1
36
QNAP
TS-210
Ethernet
100 Mbps
Cześć Kupiłem program do fakturowania i mam możliwość na qnapie postawić bazę sql lub postgresql.
Jeżeli coś źle wyraziłem się przepraszam i proszę poprawcie mnie, bo jestem księgowym a kiepskim informatykiem :)
Na qnap znalazłem 3 rzeczy:
1) panel sterowanie -> serwer sql -> włącz serwer sql oraz włącz sieć TCP/IP
2) było do pobrania w app -> postgresql - taki słonik ;) i przerzuca mnie do: mójXYZ.myqnapcloud.com:8081/phpPgAdmin/
niemniej nie chce się zalogować danymi, tymi którymi loguje się na qnap, więc nie wiem jaki jest logon i hasło :(
3) było do pobrania -> SQLBUDDY -> przerzuca mnie myqnapcloud.com:8081/sqlbuddy/login.php i też nie wiem jak się zalogować
4) zainstalowałem również phpMyAdmin, i przerzuca mnie mójzyx.myqnapcloud.com:8081/phpMyAdmin/index.php
też nei wiem jak zalogować się :(

Pytanie:
a) lepszy i szybszy jest postgresql czy sql?
b) wiecie może jak zalogować się do tych programów/serwerów?:)
 
Jeśli chodzi o MySQL (a konkretniej o MariaDB), domyślne dane do logowania to root / admin. Hasło możesz przywrócić do domyślnych z poziomu panelu sterowania.
upload_2019-4-3_10-52-1.png
 
Nie wiem jakiej kolacji wymaga wspomniane przez Ciebie oprogramowanie, ale wątpię, żeby wybór szwedzkiej był bardziej odpowiedni niż którejś z 'utf8' albo z 'polish'.
Jeśli natomiast chodzi o host, musisz podać adres (IP lub nazwa) serwera z bazą danych, pod którą jest on dostępny ze strony aplikacji - nie wiemy czy całość chcesz ograniczyć do sieci lokalnej czy planujesz łączność przez Internet.
 
Okej udało się trzeba było wpisać mój.myqnapcloud.com port 3306
ale problem polegał na tym, że na użytkowniku admina nie chciało łączyć się,
założyłem nowego użytkownika i poszło. Niemniej baza chodzi dość wolno ;)
Czy jesteście w stanie koledzy podpowiedzieć jak założyć bazę: postgresql