Pomoc Czy usunąłem dane?

exchudy

Nowy użytkownik
Noobie
26 Grudzień 2015
3
0
1
41
QNAP
TS-x39 Pro
Ethernet
1 GbE
Witam forumowiczów,

Piszę w lekkim amoku i niemałym lęku.
Pytanie brzmi: czy uszkodziłem macierz RAID?
Co zrobiłem:

Wczoraj nie mogłem dostać się do mojego serwera Qnap. Żeby sprawdzić czy to wina sprzętu przeniosłem 4 dyski do innego Qnapa( ts-473 >> TS-673), licząc ze po instalacji w nim zwyczajnie odbuduje się system. Kiedy poprzedni qnap się uszkodził w ten sposób przeniosłem dyski do nowo zakupionego i wszytko ładnie ruszyło. Tym razem jednak przeniosłem dyski do qnapa który był już wcześniej zainicjowany.
Okazało się że qnap jednak był sprawny a problem z połączeniem wynikał z sieci.
System w nowym qnapie wstał ale z komunikatem pool error.
Przeniosłem dyski z powrotem do oryginalnego qnapa. Po uruchomieniu system jakby przejął ustawienia tamtego qnapa i nadal jest pool error.

Więc pytanie czy uda się odbudować macierz raid? Dyski sa sprawne. Czy jednak zgłąszać sie po fachowa pomoc do serwisu?

Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.6
Model serwera: QNAP TS-473
 
Serwer wstaje, moge sie połaczyć, ale widzę jakby ustawienia poprzednika. Obawiam się czy nie nadpisał danych na tych dyskach w międzyczasie.
chyba szczęśliwie nie inicjalizuje się raid. Bo zgłasza się jako raid 6 podczas gdy pierwotnie był raid 5. (RAID 6 to ustawienie drugiego qnapa)

Poszło zgłoszenie do helpdesku.
Aktualizacja

Po zgłoszeniu dosyć szybko odezwał się serwis. Przypominam ze dzis sa święta - lany poniedziałek.
Połączył się zdalnie przez HelpCenter i reanimował RAID.
Pierwsza próba się nie powiodła. Dane widoczne były jakiegoś rodzaju hybrydą danych oczekiwanych i tych z qnapa zapasowego.
Ale za drugim razem chyba wszystko już poszło sprawnie.
Dane widoczne, czytelne, podłączone. Oczywiście pozostaje mi jeszcze reanimacja wszystkich ustawień, ale to już przyjemność.

Reasumując - ogromna radość.
Choć nie wiem jak - rozwiązane.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. nie wstaje