Pomoc Degradacja portu sieciowego

mikolajek

Zarejestrowany
Noobie
25 Luty 2009
8
1
8
Warszawa
www.rutkowski.pro
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.4.0644 2018-07-10
Model serwera: QNAP TS-251+

Używam swojego QNAP-a w trybie port trunkingu. Od jakiegoś czasu miałem problemy z drugim portem (kartą?) sieciowym - prędkość notorycznia spadała z 1 Gbps do 100 Mbps. Na pewien czas pomagało po prostu odłączenie i ponowne podłączenie kabla. Niestety dzisiaj switch pokazuje, że nie ma w ogóle połączenia na tym porcie, a QTS raportuje "disconnected".

Zrobiłem rzeczy standardowe - restart QNAP-a i switcha, usunuęcie i odtworzenie trunkingu na QNAP-ie, usunięcie i ponowna konfiguracja LAG-a na switchu, przekładanie kabli między portami, wymianę kabli (wszystkie CAT6) i... udało mi się powrócić do 100 Mbps. 1 Gbps nie da się osiągnąć.

Podejrzewam usterkę techniczną drugiego portu. Czy ktoś z Forumowiczów miał już taki problem? Czy da się to w miarę szybko załatwić? Czy też trzeba wymieniać całą płytę (chyba to nie jest osobna karta)?

Czy ktoś ewentualnie może ploecić zaufany serwis do naprawy wspomnianej usterki (preferowana Warszawa, ale nie jest to wymóg)?
 
Na początek proponowałbym wymianę samego gniazda RJ45. Koszt nie powinien być wysoki, myślę że każdy serwis elektroniki da rade (polecałbym jakiś od laptopów).
Ew. możesz sam spróbować jak nie boisz się rozebrać NAS-a i lutowania.