Do domu ... TS410 czy TS419P ... który wybrać ?

kacper97

Nowy użytkownik
Noobie
29 Sierpień 2010
2
0
1
51
Warszawa
Witam
Jak w temacie ... serwer będzie magazynem wszelkiej maści plików w moim domu.
Parametry mają podobne ... różnią się chyba tylko procesorem i ilością pamięci ... przynajmniej tyle rzuciło mi się po przeczytaniu informacji ze strony producenta.

Cena TS410 jest bardziej atrakcyjna jeśli chodzi o zakup do domu lecz chciałbym by służył mi przez lata dlatego wybrałem możliwość montażu 4 dysków i waham się przy wyborze droższego rozwiązania.

Nie wiem jak jest z montażem dysków ... czy muszą być od razu wsadzone 2 czy stopniowo mogę uzupełniać kolejnymi dyskami ? zaczynając od jednego ...
Czy jeśli dyski nie będą pracować jako raid muszą być tego samego typu i pojemności ??

Bardzo proszę o podpowiedź co wybrać bym był zadowolony :D
Jeszcze jedna uwaga … jestem zielony w tej materii :(

Pozdrawiam
Paweł & kacper97
 
Hey

Jesli faktycznie chcesz, aby NAS sluzyl Ci przez lata, to tylko i wylacznie NAS oparty o Intel x86. Ta platforma nie ma tylu ograniczen co ARM. Dla przykladu... program do sciaganie torrentow, rtorrent++, znacznie lepiej dziala na seri x39, x59 niz na seriach nizszych. Generalnie polecam Ci kupic nawet TS-239 i zastosowac ewentualnie wiekszej pojemnosci dyski. Kazdy z NAS'ów z serii x10 i x19 i tak wkrotce zostanie zastapiony nowszym modelem, a roznia sie wlasciwie tylko procesorami. Lepiej kupic NAS'a na mniejsza ilosc dyskow i na przyklad dodatkowe dyski podlaczyc przez eSATA lub USB, niz kupowac cos gorszego.

Pozdrawiam
 
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Przejżałem oferty z prockiem intela i wpadłem na S Disk Station DS411+
Można powiedzieć że jest to odpowiednik QNAP TS-459 Pro
Ceny jakie znalazłem to jakieś 700 zł różnicy na korzyść DS411+
Co sądzicie o takim wyborze ?? (pomijając to że jesteśmy na forum QNAP-a)

Pozdrawiam
Paweł & kacper97
 
Hey,

Zalaczam plik z SmallNetBuilder > NAS charts.