Pomoc Dziwne "buczenie" urządzenia - TS-328

marek_m

Nowy użytkownik
Noobie
14 Październik 2019
2
0
1
39
QNAP
null
Ethernet
null
Dzień dobry,
jestem nowym użytkownikiem serwerów QNAP, w pierwszych słowach dziękuję Wam za to forum, bo znalazłem już rozwiązania kilku problemów. Ale mam niestety problem ze swoim urządzeniem.
Już dwukrotnie zauważyłem dziwne "buczenie" obudowy serwera - ustaje, kiedy się delikatnie ściśnie obudowę z obu stron. Wygląda, jakby coś wpadało w wibracje. Wygląda i brzmi to tak jak na filmiku: Dropbox - IMG_2329.MOV - Simplify your life

Za pierwszym razem wystąpiło po około godzinie od pierwszego uruchomienia serwera. Pomyślałem że to coś z wentylatorem, więc odesłałem przez sklep do serwisu. Urządzenie wróciło po miesiącu, serwis nie znalazł żadnych usterek.

Za drugim razem wystąpiło po około 7 dniach użytkowania. To buczenie może nie sprawia głośnego, ale jest irytujące. I wskazuje na to, że coś nie działa tak jak powinno. Po otwarciu, wyjęciu i włożeniu dysków z powrotem ustało.
Do sedna - rozmawiałem z pomocą techniczną Qnap, i dowiedziałem się m.in. tego "że lekka obudowa niestety tak ma czasami" oraz że "To dyski przeznaczone do ciągłej pracy a nie wygody i ciszy." (dyski, czyli 3x WD RED 4TB). Problem w tym, że buczenie wystąpiło kiedy dyski nie pracowały - tzn nic nie było kopiowane, odczytywane, przebudowywane, optymalizowane... Normalnie w takim stanie urządzenie jest praktycznie bezgłośne. Ale z niewiadomych przyczyn czasem buczy. Dostałem info, że to wina dysków i że mam sobie sprawdzić który to i rozmawiać z WD.

Może Wy macie jakiś pomysł co może być nie tak? Albo jak inaczej sprawdzić czy dyski nie są wadliwe? Bo montowanie po jednym dysku, czekanie tydzień czy coś się stanie czy nie, zamienianie dysków... Trochę mnie to przerasta.

Model serwera: QNAP TS-328
 
Dzięki za odpowiedź. Czyli nie szukać windy w dyskach, bo po prostu urządzenie ma tandetną obudowę?
Trytki nie wchodzą w grę (choć używam ich wszędzie), prędzej taśma. Tylko trochę światopoglądowo mnie boli, że muszę poprawiać sprzęt prosto ze sklepu żeby działał tak jak powinien