Pomoc Dziwny Audio Alert po aktualizacji do QTS 5

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

rogal_as

Nowy użytkownik
Noobie
23 Kwiecień 2015
4
0
1
46
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Witam,
Po aktualizacji QTS do wersji 5 mój TS-253 PRO zaczął po wybudzeniu z uśpienia wydawać trzy dźwięki, co według kodu błędów oznacza brak możliwości zapisu na pamięć USB. Przy starcie od zera nie ma sygnałów. Sygnał po wybudzeniu jest w każdym przypadku, też przy braku urządzeń na USB i przy wyłączonym HBS, który ewentualnie mógłby chcieć dostępu do pamięci USB. Audio Alert włączone mam tylko dla error and warning, ale w logach nic nie ma.
Czy mogę prosić o kilka potwierdzeń, a jeżeli u Was też są sygnały po wybudzeniu, to o zgłoszenie tego w Helpesk?
Ja po zgłoszeniu koresponduję z Panem Mariuszem G., ale po raz kolejny przeraża mnie jego logika...
Wykonuję mu różne testy, ale proszenie o usunięcie czterech zadań w HBS lub o reinicjalizację NASa, samemu nie sprawdzając najprostszej rzeczy (mimo że pytałem o to trzy razy), czyli czy sygnały są też na innym NASie, to już przesada.
Może identyczne zgłoszenia przekonają go, że nie jest to wina moich niekompatybilnych dysków, a najprawdopodobniej buga w QTS.

Pozdrawiam

Wersja oprogramowania Firmware: 5.0.0.1870
Model serwera: QNAP TS-253 PRO
 
Po aktualizacji QTS do wersji 5 mój TS-253 PRO zaczął po wybudzeniu z uśpienia wydawać trzy dźwięki, co według kodu błędów oznacza brak możliwości zapisu na pamięć USB. Przy starcie od zera nie ma sygnałów. Sygnał po wybudzeniu jest w każdym przypadku, też przy braku urządzeń na USB i przy wyłączonym HBS, który ewentualnie mógłby chcieć dostępu do pamięci USB. Audio Alert włączone mam tylko dla error and warning, ale w logach nic nie ma.
Przeciez sam napisales w zgloszeniu na helpdesk ze masz zaplanowane zadania w HBS na dysk na USB.
Sam tez napisales, ze jeden dysk jest niewykrywany a drugi podlaczasz od czasu do czasu.
Czy mogę prosić o kilka potwierdzeń, a jeżeli u Was też są sygnały po wybudzeniu, to o zgłoszenie tego w Helpesk?
Gosciu to forum ma 13 lat i takie coś jak wyszukirawka w prawym górnym rogu. Co zepsuła się?
Ja po zgłoszeniu koresponduję z Panem Mariuszem G., ale po raz kolejny przeraża mnie jego logika...
Wykonuję mu różne testy, ale proszenie o usunięcie czterech zadań w HBS lub o reinicjalizację NASa, samemu nie sprawdzając najprostszej rzeczy (mimo że pytałem o to trzy razy), czyli czy sygnały są też na innym NASie, to już przesada.
Ale Ty farmazonisz głupoty. Nikt Ci nie kazał inicjalizować poprzednich dysków, tylko uruchomić na czystym testowym dysku bo sam powiedzialeś ze jeden dysk nie jest wykrywany.
Nastepnym razem jak ktos Ci bedzie chcial pomoc to sie zastanow czy naprawde chce Ci pomóc a Ty sluchac nie umiesz czy ktos nie chce Ci pomóc bo go nie sluchasz.
Wychodzi na to drugie.
Więc bierzesz wyciągasz dyski, wkładasz jakiś czysty dysk, inicjalizujesz system i uruchamiasz. I sprawdzasz czy są dodatkowe sygnały dźwiękowe, a dopiero poźniej trujesz tyłek wszystkim. Masz wykonać polecenia jeśli trzeba zdiagnozować problem a nie stękać na forum.
 
90% daję na to, że jest to bug w QTS 5, ale Support znów mnie nie chce słuchać, a po bezsensownych bataliach finalnie racja pewnie znów będzie moja, jak to już kilka razy było.
A wystarczyło zrobić banalny test by potwierdzić bug: uśpić jakiegoś NASa z QTS 5, wybudzić i nadstawić ucha czy piszczy.
Są sygnały = bug w QTS, problem Qnapa.
Nie ma sygnałów - mój problem, wykonuję testy dla Pana Mariusza.
Być może ułatwiło by to sprawę Panu Mariuszowi, nie pisałby do mnie 5 razy, a przede wszystkim mi.
Trzy razy o to pytałem i zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie uzyskałem odpowiedzi...

Przeciez sam napisales w zgloszeniu na helpdesk ze masz zaplanowane zadania w HBS na dysk na USB.

Ale namieszałeś, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem...
Nie zaplanowane, a utworzone. Uruchamiam zadania ręcznie, więc nie ma mowy o braku możliwości zapisu na dysk USB, backupy wykonują się poprawnie.

Sam tez napisales, ze jeden dysk jest niewykrywany a drugi podlaczasz od czasu do czasu.

Dysk nie został wykryty tylko w czasie testu, nie usypiam dysków z NASem. J.w. wszystko jest pod kontrolą, NAS nie ma prawa drzeć się o brak możliwości zapisu.
A nawet jakby to się kiedyś zdarzyło, to przecież nie powinien drzeć się co wybudzenie i tak w nieskończoność, irracjonalne to jest. Dlaczego nie drze się przy starcie po wyłączeniu?

i takie coś jak wyszukirawka w prawym górnym rogu. Co zepsuła się?

I co miałbym tu niby znaleźć??? Że ktoś zainstalował QTS 5, mimo że oprogramowanie ma dopiero kilka tygodni i nikt go nie instaluje, bo wszyscy się boją, a potem uśpił NASa, mimo że mało kto usypia i usłyszał sygnały i tu napisał? Można od razu założyć że nic tu nie będzie.
A o potwierdzenie tego pytałem.

Nikt Ci nie kazał inicjalizować poprzednich dysków,

Z niczym dobrym mi się to nie kojarzy, generalnie testy zaczęły być niewspółmiernie kłopotliwe w stosunku do prostego sprawdzenia o którym napisałem przed chwilą.

tylko uruchomić na czystym testowym dysku bo sam powiedzialeś ze jeden dysk nie jest wykrywany.

Powiedziałem o jednym z dysków USB, nie został wykryty raz w czasie testu po wybudzeniu. Z dyskami w RAIDzie jest wszystko OK.

czy naprawde chce Ci pomóc

Jeszcze nie wiesz czy to nie ja pomagam Qnapowi w łataniu ich oprogramowania.

Masz wykonać polecenia

Jakie będzie następne, wysłać NASa do serwisu? I wróci piszczący? Gdyż Pan Mariusz napisał: "Proszę także uruchomić urządzenie na czystym (...) dysku i sprawdzić czy podobny problem się powtarza. Jeśli tak, może to oznaczać awarię urządzenia." Bo o ile dobrze rozumuję, to jeżeli rzeczywiście jest bug w QTS, to po włożeniu nowego dysku nadal będą sygnały przy wybudzaniu.

Więc bierzesz wyciągasz dyski, wkładasz jakiś czysty dysk, inicjalizujesz system i uruchamiasz.

Mam rozumieć, że taka operacja nie ma żadnych skutków ubocznych? Potem normalnie włożyć poprzednie dyski?
Jak się nie mam czego bać, to zorganizuję skądś dysk i czas i wykonam test.
 
I co miałbym tu niby znaleźć??? Że ktoś zainstalował QTS 5, mimo że oprogramowanie ma dopiero kilka tygodni i nikt go nie instaluje, bo wszyscy się boją, a potem uśpił NASa, mimo że mało kto usypia i usłyszał sygnały i tu napisał? Można od razu założyć że nic tu nie będzie.
Czyli nie łaska użyć wyszukiwarki, bo Ty specjalista znasz już odpowiedzi.

Jakie będzie następne, wysłać NASa do serwisu? I wróci piszczący? Gdyż Pan Mariusz napisał: "Proszę także uruchomić urządzenie na czystym (...) dysku i sprawdzić czy podobny problem się powtarza. Jeśli tak, może to oznaczać awarię urządzenia." Bo o ile dobrze rozumuję, to jeżeli rzeczywiście jest bug w QTS, to po włożeniu nowego dysku nadal będą sygnały przy wybudzaniu.
Czego nie rozumiesz, że masz wykonać to polecenie?

Słuchaj. Zwracasz się o pomoc więc pytanie brzmi czy potrzebujesz tej pomocy, czy potrzebujesz się żalić na forum?
Terms and rules | QNAP Polska - Oficjalne forum wsparcia technicznego QNAP Club
Netykieta punkt 4.2:
Swoim prywatnym animozjom i zapędom oświeconego architekta dawaj wyraz poza naszym forum. ...a najlepiej nigdzie! Nie ma nic bardziej żenującego, niż oglądanie grona publicznie stękających niedoszłych inżynierów.

Jeszcze nie wiesz czy to nie ja pomagam Qnapowi w łataniu ich oprogramowania.
Oby nie.
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.