Pomoc Filestation/q-sync - nie mogę wgrać pliku exe.

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

danplus

Nowy użytkownik
Noobie
8 Luty 2017
12
0
1
42
QNAP
Ethernet
802.11b (Wi-Fi 1)
Mam następującą sytuację. Jeden z folderów synchronizowany przez q-sync a w nim aplikacja typu exe. Nie potrafię zmusić programu, aby poprawnie ten plik synchronizował. W czasie sprawdzania okazało się, że ten sam plik nie jestem w stanie nawet wgrać do dowolnego folderu NASa przez FileStation.

Plik cały czas znajduje się w Zadaniach w tle. Widać jedynie w kolumnie szybkość transmisji „obliczanie” a pozostały czas zmienia się z „ponowne łącznie” na „oczekiwanie” i tak w kółko.

Jedyną metodą wgrania pliku na NASa jest użycie otoczenia sieciowego lub FTP.

Ktoś spotkał się z taką sytuacją? Nie jest to kwestia ustawień uprawnień folderu do którego wgrywam (próbowałem wgrywać do kilku różnych folderów). Takich plików, których nie mogę synchronizować czy wgrać przez FileStation mam kilka – natomiast bez problemu można je wgrać przez smb. Tak jakby któraś z usług „coś” dodatkowo weryfikowała i blokowała niektóre z plików.



Wersja oprogramowania Firmware: 4.5.2.1594
Model serwera: QNAP TS-251
 
FileStation nie ma takiego limitu - raczej problem jest z przeglądarką/samym plikiem.
Wyłącz antywirusa , uruchom ponownie kompa ( bez aktywnego AV) i sprawdź ponownie

no i nie wykluczone że bedziesz musiał sprawdzić dysk komputera gdzie jest ten plik EXE
 
FileStation nie ma takiego limitu - raczej problem jest z przeglądarką/samym plikiem.
Wyłącz antywirusa , uruchom ponownie kompa ( bez aktywnego AV) i sprawdź ponownie

no i nie wykluczone że bedziesz musiał sprawdzić dysk komputera gdzie jest ten plik EXE

Nie jest to kwestia przeglądarki (różne przeglądarki, czyszczona pamięć), zresztą usługa qsync zachowuje się tak samo, nie potrafi synchronizować tego pliku.
Plik exe to mój program, świeżo kompilowany, więc nie ma mowy, że jest w nim jakiś wirus/szkodnik.
Zresztą ani Windows Defender czy Eset nie wskazuje z nim problemu.

Na NASie wyłączyłem antywirusa i antymalware - bez zmian.
Komputer, laptop na których to testuje oraz NAS są po restarcie.

Wygląda to tak, jakbym w NASie miał jakąś "weryfikację" i plik jest odrzucany przy wgrywaniu przez konkretne mechanizmy NASa- bo przez smb plik mogę spokojnie załadować/pobrać/uruchomić.
 
Dla potomności.

NAS ma zainstalowany certyfikat i cała komunikacja leci po SSL. Dodatkowo mam skierowane sub-domeny na adres gdzie stoi NAS. Natomiast przez nginx sub domeny są kierowane na odpowiednie usługi NAS (dockery). W efekcie czego jestem w stanie się dostać spoza domu np. na stronę NASa przez HTTPSa.

Okazało się, że gdy skonfiguruję Q-Sync do pracy lokalnej (wskazując lokalny IP NASa), wszystkie pliki są synchronizowane poprawnie.
Gdy Q-Sync wskazywał na adres zewnętrzny, synchronizacja przebiegała wybiórczo np. nie był w stanie synchronizować niektórych plików programu Keepass.

Rozwiązaniem problemu było przestawienie w panelu sterowania Ustawienia Systemu/ Zarządzenie ogólne, znacznika Włącz bezpieczne połączenie (HTTPS) oraz Wymuszaj tylko bezpieczne połączenie (HTTPS).

Od tego czasu Q-Sync działa poprawnie niezależnie czy jest spięty przez IP lokalne czy zewnętrze, czy przez sub-domenę.

Temat do zamknięcia
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.