Pomoc Finder nie wykrywa urządzenia

Pablor

Passing Basics
Beginner
10 Marzec 2014
22
1
3
Kraków
QNAP
TS-210
Ethernet
10 Mbps
Witam Serdecznie i proszę o pomoc .

Posiadam TS-220 ( 4.0.5 ) , zainstalowałem dwa dyski Seagate ST3000VX ( Lustrzany wolumin dysku 1 , 2 ).
Przez kilka tygodni QNAP pracował poprawnie widoczny był w aplikacji Qfinder pod Windowsem .
Niestety od jakiegoś czasu jest niewidoczny w tym programie , pomimo ,że urządzenie znajduje się w tej samej podsieci co komputer połączenie przewodowe bezpośrednio z routerem .
Obecnie możliwa jest poprawna obsługa i przeglądanie danych przez przeglądarkę oraz przez aplikacje zainstalowane na iPhone oraz iPad ( Qfile , Qmanager , Qmusic , QMobile itp.. ). Możliwe jest zdalne i lokalne łączenie się z urządzeniem .

Usuwając dyski z QNAP-a , dysk jako urządzenie pojawia się w programie Qfinder .
Wydaje mi się ,że problem pojawił się po aktualizacji oprogramowania lub po sytuacji kiedy omyłkowo zamienione miejscami zostały dyski w szufladach urządzenia ,lub po sytuacji kiedy były spadki i zaniki zasilania w sieci .
Ponowna instalacja oprogramowania Qfinder nawet na innym komputerze nie pomogła .
Na dyskach znajduje się już sporo danych i obawiam się o utratę tych danych .
Proszę o pomoc co zrobić w takiej sytuacji .
Zdaje sobie sprawę , że problem może być banalny , ale co tam , proszę o pomoc .
 
Obecnie możliwa jest poprawna obsługa i przeglądanie danych przez przeglądarkę oraz przez aplikacje zainstalowane na iPhone oraz iPad ( Qfile , Qmanager , Qmusic , QMobile itp.. ). Możliwe jest zdalne i lokalne łączenie się z urządzeniem .
Czyli serwer działa tak? To po co Ci finder?
 
Tak serwer działa podgląd zawartości jest możliwy .
Jadnak wkurzające jest ,że w dedykowanym programie dysk jest niewidoczny .
Nie zawsze chciałbym korzystać z przeglądarki .
A poza tym boję się o zawartość dysków bo jeśli dziś nie działa tylko łączenie się po Qfinder do może się okazać ,że zaraz dziwnym trafem zginie zawartość dysków lub coś innego przestanie działać , to wskazuje chyba na jakiś błąd ? Lub coś za dużo odznaczyłem lub czegoś nie odznaczyłem .
 
Tak wersja Qfinder to 4.1.0 a wersja firmware dysku to 4.0.5
upload_2014-3-10_22-50-35.png
 
Generalnie problemem odnajdywania serwera przez program finder może być trudna do zidentyfikowania błahostka.
1) Firewall systemowy
2) Kiepski antywirus np. AVG
3) Ustawienia routera, sieci, lub inne usługi odpowiadające za broadcast danych w sieci

Ale też niekompatybilność findera z oprogramowaniem QNAP'a - miało to miejsce może raz, czy dwa i to w dalekiej przeszłości.

Za broadcast serwera w sieci odpowiedzialny jest proces bcclient. Poniższym poleceniem możesz sprawdzić czy jest uruchomiony.
Bash:
ps | grep bcclient

Może pomocne będą też:
Bash:
bcclient --help
lsof -i
netstat -al

PS. U mnie w sieci ostatnim czasem Finder nic nie znajduje - a mam dwa serwery. Jak odepnę router oraz inne urządzenia i na switchu z serwerami zostawię tylko mój komputer, to nie mam problemu.
 
Bardzo dziękuję za błyskawiczną i obszerną pomoc .
Zainstalowałem chyba wszystkie dostępne wersje Qfinder-a- i nic !!!
Próbowałem się łączyć tylko przez switch z dyskiem przy pomocy komputera z Windows czystego bez antywirusa i firewalla - i nic .
Z broadcastem - to raczej mnie przerasta bez pomocy nie dam rady .
 
Próbowałem się łączyć tylko przez switch z dyskiem przy pomocy komputera z Windows czystego bez antywirusa i firewalla - i nic .
To jest niemożliwe. Czysty - to taki zaraz po instalacji.

Rozwiązanie skutkujące w 99.9% przypadków:
  1. Wyłącz antywirus/firewall'a.
    • Jeśli używasz zapory systemu Windows, to wyłącz całkiem zaporę systemu Windows
      upload_2014-8-2_0-8-10.png
    • W przypadku ochrony programem trzecim - w moim przypadku Symantec Endpoint Protection, wyłącz zaporę internetu:
      upload_2014-8-2_0-8-50.png upload_2014-8-2_0-8-55.png upload_2014-8-2_0-9-5.png
  2. Odepnij pozostałe urządzenia wpięte do routera, pozostawiając tylko komputer oraz serwer.
Jeśli powyższe nadal nie poskutkuje, to możesz spróbować uruchomić system Windows w trybie awaryjnym z obsługą sieci. Albo postawić nowy, czysty tylko z zainstalowanymi sterownikami do karty sieciowej i Finderem.

Rozwiązanie dla 0.1% przypadków, kiedy router blokuje ruch broadcastowy w sieci wewnętrznej:
  1. Odłącz router i połącz sam komputer z serwerem:
    • Serwer NAS - switch - Komputer
    • Połącz komputer bezpośrednio z serwerem (serwer - komputer) używając kabla skrosowanego.
  2. Ustaw adres IP - najlepiej, aby znajdował się w puli docelowego adresu serwera:
    upload_2014-8-2_0-21-52.png