JAk wpuscic ftp poza LAN-krok po kroku

mike-ke

Passing Basics
Beginner
17 Luty 2009
10
4
3
43
QNAP
TS-109/209 Pro II
Ethernet
1 GbE
Witam pomozcie bo ja sie juz poddaje <sciana> .Jednak jestem laikiem przez duze l . ;(
Wiec od poczatku
Mam TS-209 II pro podpiety do Zyxel P-2602HW-D1A.Sluzy jak domowy zbior wszystkiego.W lanie wszystko dziala.
Chcialem teraz uruchomic to cudo jako ftp i wpuscic w siec.Tu zaczynaja sie schody.Nie wiem jak odpowiednio skonfigurowac router (nawet nie bardzo wiem gdzie powpisywac i co) i oczywiscie co musze na qnapie zrobic.Potrzebuje poprostu poradnika krok po kroczku dla 5 latkow:)

wiec help... :)
 
Maly update :udalo sie:)))
Ale maly problem.wchodzi nie pytajac sie o nic.zadnych hasel i innych takich.
Pozatym otworzylem wszystko chyba na routerze co sie dalo.
Wiec poprawnie mimowszystko prosze o pomoc moze jednak kroczek po kroczk bede wiedzial co wystarczy a co nie powinienem.
 
yyy
zawsze protokol ftp pyta o login i haslo
znajac zycie loguje sie na konto anonimowe (anonymous) - odznacz w opcjach w QNAP'ie

co do routera
znajdz Port forwarding
1) przekieruj port 21 i zakres portów pasywnych ktory jest ustalony w QNAP'ie w sekcji ftp (cos w stylu 55535-..) - wszystko ma byc przekierowane na adres IP nas'a
2) jesli Twoj router ma firewall/spi - wylacz
 
Rozumiem, że masz stałe IP?
Jeśli tak, to tak jak SILAS pisze:
- ustal stały (!) adres QNAPa w sieci lokalnej, oczywiście z dozwolonego zakresu, np. 192.168.1.99 czy cokolwiek w Twoim LANie jest dozwolone (aby nie zależał od kolejności włączania urządzeń w LANie),
- w odpowiedniej sekcji softu routera nakaż przekierowywanie wszystkich odwołań z zewnątrz przychodzących na adres IP do tak ustalonego adresu lokalnego QNAPa,