In progress Jak wyłączyć migawki w QNAPie? Ostrzeżenie o zajętości miejsca w 99%

woytus

Passing Basics
Beginner
May 30, 2010
20
3
3
Poland
www.woytus.pl
QNAP
TS-x69L
Ethernet
1 GbE
  • ·
  • TS-x69L
  • ·
  • 1 GbE
  • ·
  • QNAP: 4.2.1 Build 20160601 S: DSM 6.0.1-7393 Update 2
Mam problem,
Urządzenie: TS431-P, obecnie dwa dyski 4TB w RAID1 i włączone migawki- choć sam tego nie robiłem. Jest to zasób wykorzystywany jako backup. Zasób przeważnie zajęty w okolicach 80%, ostatnio pojawiło mi się ostrzeżenie, że osiągnięto próg zajętości pool1. Zwolniłem miejsce i aktualnie jest zajęty w 70%, ale nadal mam ostrzeżenie:

Message: [Pool 1] Storage pool space has reached the alert threshold (90%). Current available space is 6.68 GB. Insufficient space might affect data storage and snapshot services. Please free up space or adjust the threshold.

Jak wyłączyć migawki? QNAP pokazuje, że ten zasób jest cały zajęty:
2018-11-27 13_31_19-SSWNAS02.jpg
 

Spooky

Network Architect
Q's Professional
Jul 11, 2018
526
219
43
QNAP
TS-x53A
Ethernet
1 GbE
Upewnij się, że opróżniłeś kosz po zwalnianiu miejsca.
 

woytus

Passing Basics
Beginner
May 30, 2010
20
3
3
Poland
www.woytus.pl
QNAP
TS-x69L
Ethernet
1 GbE
  • ·
  • TS-x69L
  • ·
  • 1 GbE
  • ·
  • QNAP: 4.2.1 Build 20160601 S: DSM 6.0.1-7393 Update 2
Pula magazynu została utworzona w starszej wersji systemu nieobsługującego migawek.
2018-11-28 10_35_47-SSWNAS02.jpg
 

pigers

Long live Pr0xM0x
Administrator
Jul 26, 2013
13,312
2,205
230
www.buymeacoffee.com
QNAP
QuTScloud
Ethernet
100 GbE
  • ·
  • QuTScloud
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • Ten którego QNAP jeszcze nie ma ! Najnowszy na Debianie !
no to po zabawie - zapytaj się QNAPa , co z tym zrobić :D

helpdesk.qnap.com
 

woytus

Passing Basics
Beginner
May 30, 2010
20
3
3
Poland
www.woytus.pl
QNAP
TS-x69L
Ethernet
1 GbE
  • ·
  • TS-x69L
  • ·
  • 1 GbE
  • ·
  • QNAP: 4.2.1 Build 20160601 S: DSM 6.0.1-7393 Update 2
Dziś wieczorem uruchomię ponownie NASa i zobaczymy czy po czyszczeniu dysku ze zbędnych plików problem zniknie, jeśli nie to zgłoszę to na Helpdesk QNAPa
Ponowne uruchomienie NASa nie pomogło. Cały czas mam ostrzeżeni, że zajętość pool1 przekroczyła próg 90%. Przed chwilą wysłałem zgłoszenie przez HelpDesk- czekam.
Uzupełnię jeszcze tylko,że problemy te zaczęły się po aktualizacja do oprogramowania 4.3.5.07.60, wcześniej ponad 6 miesięcy nie były wykonywane, żadne aktualizacje.
No więc HD QNAPa uwinął się z tym bardzo szybko w przeciągu 3 godzin.
Mój komunikat: "pool1 jest pełny w ponad 90%" serwis tłumaczył to tak. Konfiguracja dysków była robiona w starym firmware a aktualnie trochę się zmieniło. Pool jest nadrzędny nad konfiguracją miejsca dostępnego dla użytkownika. W pool jest system i miejsce na pliki systemu (to zabiera pewną ilość miejsca X)- wcześniej w starym firmware nie był ten obszar wyróżniany, następnie miejsce jest wykorzystywane na zasoby dyskowe dostępne dla użytkownika. U mnie miejsce na system miało mało wolnego i ten komunikat można wyłączyć, co uczyniłem. Osobnym miejsce jest zasób a pliki użytkownika i tu osobno ustawiamy ostrzeżenie o przekroczeniu wolnego miejsca.