Pomoc Jaka struktura - póle i woluminy

j_603

Passing Basics
Beginner
10 Październik 2022
17
1
3
34
QNAP
TS-653D
Ethernet
1 GbE
Witam wszystkich,

Jestem początkującym użytkownikiem i potrzebuję rady. Kilka dni temu zakupiłem Qnapa ts-673a. Włożyłem w niego dwa dyski po 8TB i planuje spiąć je RAID1, ponieważ istotne jest dla mnie bezpieczeństwo danych. Dodatkowo też chciałbym tworzyć cyklicznie backupy na dysk zewnetrzny podpięty na USB.

Moje główne pytanie i wątpliwosci odnosi się do tego w jaki sposób podzielić przestrzeń na pola pamięci i woluminy. NAS ma służyć do celów zawodowych i i prywatnych. Mam dwie firmy dla których chciałym wydzielić przestrzeń na dysku. Dodatkowo chciałym przetrzymywać na nim prywatne pliki do których nie powinni mieć dostępu moi pracownicy. Obydwie firmy nie potrzebują ciągłej wymiany danych między sobą a tylko sporadyczną.

Podana przeze mnie konfiguracja jest wstępna i mam w planach jej rozwój z uwagi na rozwój zespołu i potrzebną ilość miejca. Może to wazna informacja. Jedna z firm zajmuję się tworzeniem grafiki i w planach ma dołożenie dysków M2 jako pamieć cache i kartę z ethernet 10gb/s. Jednak to wciąż plany. Narazie isotne jest dla mnie w jak stworzyć strukturę aby mozna było to rozwinąć w taki sposób.

Przed podzieleniem dysku chciałbym się dowiedziec w jaki sposób stworzyć strukturę na nas. Czy przydzielać miejsce dla każdego z celów już z poziomu Pól czy może stworzyć jedno pole pamięci i tworzyć w nim woluminy przyporządkowane dla firm. Istotne jest, że pewnie w każdej z firm będą się znajdować foldery/części które będą szyfrowane. Zadaje to pytanie jeszcze przed skonfigurowaniem NASa bo nie chciałym przypadkowo pousować niektórych danych bądź powtarzać całą konfigurację kilkukrotnie.

Będę wdzięczny za radę w tej sprawie. Jakie są zwyczaje i stosowane praktyki.
Połączono posty:

Wybaczcie z błąd ortograficzny. Pule pamięci*
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. konfiguracja dysków
  2. TS-673A