Jaki nas 32TB - OSX Rsync

maki1000

Entry Technician
Q Associate
31 Styczeń 2019
30
2
8
39
QNAP
null
Ethernet
1 GbE
Witam kolegów,

Jestem nowy w temacie ale potrzebuje nasa pod swoje zastosowania. Ostatnie kilka dni spędziłem nad zgłębianiem tematu ale nie do końca jestem w stanie wszystko zrozumieć.

Komputer z systemem OSX Mojave.
Dyski wewnątrz komputera 8TB (Raid 0) + 8TB (HDD) w sumie 16TB tyle mniej więcej będzie danych do końca roku.
3 x SSD ( na jednym z nich jest system, reszta to programy itp) - dyski SSD są kopiowane na bierząco na dysk zewnętrzny przez Time Machine

NAS - kopia zapasowa powyższych 16TB - nie może to być kopią Time Machine ponieważ z tego co czytałem nie da się potem udostępniać katalogów oraz plików w tej kopi. Podobno najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie Rsynch - kopia przyrostowa do której będę miał dostęp i będę mógł udostępniać wybrane foldery np przez qfile w telefonie.

Kolejnym zadaniem NAS-a ma być trzymanie dodatkowych około 10-14TB danych (filmów do montażu) które montażysta będzie mógł sobie ode mnie pobrać w każdej chwili. Dane te będą skopiowane jeszcze na innym komputerze także NAS nie musi robić kopi tych danych.

Proszę o podpowiedź jaki qnap wybrać i czy Rsynch faktycznie da się zautomatyzować na systemie Mojave.
 
budżet ? ... powoli kończy mi się cierpliwość ....
 
Nie mam określonego budżetu na ten zakup. Chciałbym po prostu żeby to działało z założeniami jak powyżej. Jeżeli mam wydać 1500zł i potem żałować, że nie mogę czegoś skonfigurować lub coś zmula ciągle to mogę wydać i 3000zł żeby nie mieć takich problemów.
 
Piszesz, że dane będą używane przez montażystę - przyda się więc sieć 10Gbps lub chociaż jakiś LACP.
Piszesz także, że masz sporo danych.
Przykładowy dysk 8TB IronWolf to około 1000zł sztuka.
NAS na 4 zatoki raczej Ci nie wystarczy.

Za 1500zł, ani 3000zł nie kupisz nawet samego NAS, który sprosta Twoim wymaganiom, a do tego dodaj jeszcze dyski.