Pomoc jaki wolumin do użytku domowego

B

BPD

Nowy użytkownik
Noobie
6 Kwiecień 2021
10
0
1
43
QNAP
TS-x31
Ethernet
1 GbE
Cześć wszystkim, mam już praktycznie całkowicie skonfigurowany NAS (jestem nowy w temacie) ale szybko się uczę :)
QNAP TS-231P2-8G jest moim pierwszym NASem, mam w nim zainstalowane 8GB RAM i jest on podłączony do UPS, w środku natomiast zainstalowane są 2 dyski HDD dedykowane do NAS od Segate w rozmiarach po 4TB i utworzyłem jedną pulę pamięci ok 3,6 TB w RAID1.

Oglądałem liczne filmiki z akademii QNAP
Link: https://www.youtube.com/watch?v=FAtx7S_y4HQ&list=PLJMsEvVyq719mSIjWG0pr26R19BF3ZF6a&index=4
i zgodnie z poradą "Łukasza" utworzyłem na razie jeden wolumin uproszczony o rozmiarze 1TB.

ale zastanawiam się czy go nie przekonwertować, czy utworzyć inne woluminy lub czy go nie zwiększyć ? można powiedzieć że z racji iż jestem nowy w temacie to jeszcze "nie wiem czego potrzebuję" dlatego Was pytam.

Serwer będzie używany do zastosowań domowych, będę chciał na nim trzymać zdjęcia rodzinne, może jakieś filmy i muzykę, zależy mi na możliwości tworzenia migawek danych ale nie zależy mi z kolei na tworzeniu folderu udostępnionego z migawkami bo zdaje się, te dane mam na bieżąco dostępne z poziomu FileStation po zalogowaniu się do QNAP poprzez WebGUI.
Pozdrawiam :D

Wersja oprogramowania Firmware: najnowsza aktualna
Model serwera: QNAP TS-231P2-8G
 
dzięki za odpowiedź a może ktoś coś jeszcze się wypowie w temacie ? nie ogarniam trochę kwestii tych woluminów, one są trochę jak takie "partycje" ja przynajmniej tak to rozumiem. Gdzieś czytałem że wolumin pełny jest wydajniejszy niż uproszczony i może to by było też jakieś rozwiązanie abym przekonwertował ten mój 1TB wolumen na statyka i zwiększył jego rozmiar, tylko pytanie do jakiego rozmiaru ? albo druga opcja zwiększyć uproszczony 1TB i też do jakiego rozmiaru ? zależy mi na migawkach ale jeszcze tego wszystkiego nie ogarniam więc proszę o wyrozumiałość ;)
 
Upload 2021 4 19 11 54 26