Pomoc Karta QM2-2S10G1TB i temperatury dysków.

whitemax

Systems Admin...
Q's Expert
23 Kwiecień 2014
240
43
78
48
Praga, Warszawa, Poland
QNAP
TS-x70 Pro
Ethernet
10 GbE
Hej
Po wielu perturbacjach udało mi się dostać odpowiedni model karty QM2-2S10G1TB do mojego serwera i działa. Zamontowałem dwa dyski M.2 SSD Crucial z serii MX500 500 GB i zapuściłem na jednym SSD over-provisioning test. System zaczął mnie ostrzegać o wysokiej temperaturze jednego z dysków, która dochodziła do 73 st C.
Moje pytanie brzmi, czy to jest normalna temperatura pracy tych dysków, bo nie mam doświadczenia w tym temacie :)
Na samej karcie jest spory radiator z małym wentylatorkiem i przykleiłem na kości dołączone gumy przewodzącej ciepło. Zastanawiam się więc skąd ta temperatura. Może tak ma być...

image.png



Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.5 Build 20181110
Model serwera: QNAP TS-470
 
Czyli co, jednak dysk się nie nadaje do tej karty, chociaż jest podany jako kompatybilny. Co byś doradził Silasku? :-(
Od lutego prowadze rozmowy z Kingstonem...
We're currently keeping track of KC1000 potentially not getting enough cooling on NAS systems.
Mam QM2-2P-384 z Kingston KC1000, które wyciskają 1.8 GB/sec i 254k IOPS i osiagnalem temperature 80C. Ale... mam je w RAID 0. A przeciez mój QNAP nie osiagnie predkosci 3 GB/sec. Wiec zastanawiam sie czy jakby je przelaczyc w tryb Single nie dalo by sie oszczedzic na temperaturze? :D
 
Tak jak napisalem w pierwszym poscie, sa gumy termoprzewodzace dolaczone do karty akurat na dwa dyski. Tylko z tymi dyskami cos nie tak, skoro w trakcie spoczynku, zero ruchu mają po 54 stopnie. Normalne ssdki maja po 40 stopni max bez chlodzenia. Jakies dziwne pamieci, meksykańskie na maxa

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka