Przy piwie Kiepska pomoc techniczna pomimo wykupionego pakietu

slawekk

Passing Basics
Beginner
18 Marzec 2015
15
4
3
120
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
czy kupić 1 x 8Gb, czy 2x4Gb ?

Firma nie udzieliła odpowiedzi takiej jakiej powinna. Bo dba o własny interes firmy i ściąga 2x większą kasę za pamięci. (Tłumacząc że koszty związane są z wcześniejszym testowaniem : lata praktyk

Firma Epasystemy.pl nie udziela informacji technicznych dot. tej sprawy.
Dla mnie jest to żenujące. Kupując pomoc techniczną sądziłem, że uzyskam ją na wysokim poziomie,
i myślałem że klient jest najważniejszy... ale się przeliczyłem.
 
Sprawdź w manualu - i folderach. Ewentualnie zapytaj w EPA :D
Gdzieś kiedyś ktoś mówił że tam dwie powinny iść.
 
Może masz za niski abonament ? Sprawdź czy nie oferują opcji gold premium...
Niezła sitwa tu jest.

Najciekawsze, że dziś dostałem z Niemiec Qnap.de odpowiedź, że kompatybilne pamięci są:


  • CRUCIAL CT51264BF160B 4 GB SO-DIMM DDR3L 1.35 V PC3-12800 (1600 Mhz) CL11
  • Kingston KVR16LS11/4 4GB PC3L 12800 CL11 204 pin SO-DIMM
Jakoś tam nikt się pierdołami nie przejmuje. Polska to pazerny kraj.
 
Polska to pazerny kraj.
ja dlatego kupuje w DE, gdzie bardzo milo podchodza do gwarancji (poza posrednikami :| , ktorzy niestety przytrzymywali sprzet ponad miesiac ... ale to inna historia).
Jak juz masz typy kompatybilnych, to na pewno beda dzialac inne, ktore sa: PC3L 12800 (1.35 V), bo CL tu nie ma nic do rzeczy, tylko czestotliwoasc oraz prad.
 
No dobra tylko o co chodzi ?
Napisałeś do sprzedawcy że chcesz kupić pamięć. Odpisał ci jakie działają i jakie mają w ofercie. Dla Ciebie za drogo - to lejesz i szukasz w innym. Po co drążyć temat ?

Porównywanie obsługi producena do jakiegoś sprzedawcy/dystrybutora (w dodatku nie jedynego) w PL jest dla mnie nie do końca zrozumiałe. Bo z góry możesz założyć że ten drugi będzie chciał ci wcisnąć swój towar.

Do Media Markt też chodzić o poradę gdzie możesz kupić taniej wystawiony u nich produkt ?
 
No dobra tylko o co chodzi ?
Napisałeś do sprzedawcy że chcesz kupić pamięć. Odpisał ci jakie działają i jakie mają w ofercie.
Nie odpisała mi jakie działają zgodnie z prośba w przesłanym emailu, tylko kierowała bezpośrednio do swoje do sklepu.

No dobra tylko o co chodzi ?


Treść zapytania z emaila:
--
Chcę rozbudować TS-253 Pro o dodatkową pamięć. Proszę mnie poinformować,
jaką pamięć 8GB muszę zakupić aby była kompatybilna z tym urządzeniem.
Interesuje mnie, konkretny producent, symbol i model.
--

Oto chodzi że pisze się do firmy Epasysytemy.pl z prośba o pomoc techniczną związana z kompatybilnością sprzętu. Firma ta, zamiast udzielić ci odpowiedzi, kieruje cię do swojego sklepu i poleca ci kości pamięci która ona sama oferuje. Natomiast nie chce ciebie poinformować zgodnie z twoim zapytaniem jakiej firmy kości pamięć, model, marka, symbol będą poprawnie funkcjonowały z TS-253 Pro. To jest moja wola gdzie mogę sobie kupić pamięć, ale mam prawo wiedzieć o sprawach kompatybilności jeśli chodzi o mój produkt. Ponieważ podczas rozmowy telefonicznej uzyskuje informację, że im nie wolno informować co to jest za produkt (marka/model) oni sprzedają, twierdzą że to są ich lata praktyki i oni sami doszli do tego które pamięci są OK. To najlepiej zamówić, i zgodnie z prawem konsumenta odesłać w ciągu 14 dni z powrotem i będzie wiadomo co to jest za pamięć. Kupując pakiet ochrony EPA masz prawo uzyskać pomoc techniczną na najwyższym poziomie, a taka rzecz jak udzielenie informacji co do kompatybilności chyba nie jest to aż skomplikowana odpowiedzią. Ponieważ firma nie chce ci pomóc i udzielić konkretnej odpowiedzi na twoje pytanie techniczne, zasłania się swoim interesem handlowym. Pytanie jest podstawowe, dlaczego nie udzielają takich informacji jeśli klient im zadaje pytania ( może jest więcej takich "klauzul" na które im nie wolno im odpowiadać) ponieważ może to narazić na stratę firmę. Dziwne, że firma z Niemiec udzieliła informacji bez żadnego kłopotu po jednym emailu i to nie było problemu z uzyskaniem odpowiedzi.

Czy to jest normalne ? Płacisz za EPA w Epasysytemy.pl i masz ochronę pomocy technicznej, a firma ta nie chce ci udzielić odpowiedzi zgodnie z Twoim problemem/zapytaniem. Przypominam że EPA CARE PACK to:

- dodatkowy 1 rok gwarancji na urządzenie
- 100% usługa gwarancji door-door
- pomoc techniczna w sprawach nietypowych,

- pomoc telefoniczna przy uruchomieniu i wdrożeniu,
- wsparcie w przypadku problemów współpracy w sieci,
- powiadomienie o dostępnych aktualizacjach,
- pomoc przy aktualizacji oprogramowania,
- możliwość monitoringu serwerów drogą elektroniczną,
- priorytetowy tryb rozpatrywania gwarancji


Uważam, temat za zamknięty jeśli chodzi o firmę Epasysytemy.pl mleko się już rozlało. Dla mnie to jest nie zrozumiałe i nie ma jakiejkolwiek obrony.
 
Jedyne co daje EPA to chyba wydłużenie gwarancji do 3 lat?
A może nawet tego nie dają?

Sam nie mam zbyt dobrych doświadczeń z EPA.
 
Oto chodzi że pisze się do firmy Epasysytemy.pl z prośba o pomoc techniczną związana z kompatybilnością sprzętu. Firma ta, zamiast udzielić ci odpowiedzi, kieruje cię do swojego sklepu i poleca ci kości pamięci która ona sama oferuje.
Naturalnie.

To jest moja wola gdzie mogę sobie kupić pamięć, ale mam prawo wiedzieć o sprawach kompatybilności jeśli chodzi o mój produkt.
Masz rację. I jakbyś poczytał specyfikacje sprzętu to nie miałbyś problemu z pamięciami.

Ja Ci powiem w czym jest Twój problem.
Kupiłeś serwer - niech zgadne seria TS-x51 lub TS-x53, ale postanowiłeś kupić taniej na allegro. Ale nie przeczytałeś, że z energooszczędnością wiążą się też wymogi konkretnych podzespołów podyktowane przez Intela - producenta tej serii urządzeń. I niech zgadne kupiłeś zwykłe byle jakie kości pamięci... A wystarczyło zamiast tandety kupić raz, że solidne, a dwa prawidłowe - DDR3L - Low Voltage.

Na 99% procent mam racje, że masz serie x51/53 i kupiłeś zwykłe kości.
A po za tym kto kupuje EPA Care Pack?
 
Od razu zastrzegam, że z firmą EPA nie mam nic wspólnego. Jednak nie uważam, że nie zostawili Cię bez pomocy gdyż zaproponowali rozwiązanie, którego są pewni bo je przetestowali. To nie jest Qnap Polska biorący na siebie obowiązki producenta tylko dystrybutor działający na własną rękę. Każdy ma prawo wyceniać swoje usługi na ile ma ochotę. To tylko od nas konsumentów zależy czy skorzystamy z tego, z ich doświadczenia i pewności, że to co kupujesz będzie działać. Niestety nic na świecie nie jest za darmo. Teoretycznie będzie taniej gdy samemu się zabierzemy za zbieranie doświadczeń. Zawsze można poeksperymentować bawiąc się z konfiguracją, wstawianiem różnych podzespołów lub przekopać dokumentację, fora internetowe itp. Tylko czy to będzie taniej? Jak się ma szczęście i uda z pierwszym razem to tak jednak jak będzie trzeba się dłużej pobawić to już to nie będzie takie słodkie. Jedno moim zdaniem jest pewne. Na pewno czegoś się nauczymy i też jaka satysfakcja, że się samemu do tego rozwiązania doszło ;)
Żadną sztuką jest kogoś oczernić, kto nie spełnił oczekiwań. Moim zdaniem nie naruszyli zawartej umowy z klientem. To, że realizacja zapytania rozjechała się z Twoimi oczekiwaniami to niestety, tak to już jest w tych usługach "będzie Pan zadowolony" :Dumny: Ale to już niestety taka nasza rzeczywistość jak tu kogo :zoo: :D:D:D