Kieszeń QDA-A2AR - RAID1

WinD

Nowy użytkownik
Noobie
11 Kwiecień 2023
5
0
1
54
QNAP
null
Ethernet
null
Przepraszam za może głupie pytanie. Czy mając NAS-a jedno zatokowego i instalując tą kieszeń z dwoma SSD SATA, można ustawić tryb RAID1? Będzie to klasyczny RAID1?
 
QDA-A2AR | Specyfikacja sprzętowa
1681283240311.png
 
  • Lubię to
Reakcje: WinD
Nie mam doświadczenia z NAS-ami więc pomyślałem że kupię na próbę coś małego i spróbuję. NAS będzie używany tylko do archiwizacji. Kupię tą kieszeń i dwa dyski SSD po 1TB. Czy dobrze rozumie, że jak jeden dysk mi padnie w tej kieszeni, to przy ustawieniu RAID1 po wymianie dysku, macierz się odbuduje?

Wiem, pytania może dla Was banalne ale nigdy nie korzystałem z takiego "ustrojstwa" :)
 
Nie mam doświadczenia z NAS-ami więc pomyślałem że kupię na próbę coś małego i spróbuję. NAS będzie używany tylko do archiwizacji. Kupię tą kieszeń i dwa dyski SSD po 1TB. Czy dobrze rozumie, że jak jeden dysk mi padnie w tej kieszeni, to przy ustawieniu RAID1 po wymianie dysku, macierz się odbuduje?

Wiem, pytania może dla Was banalne ale nigdy nie korzystałem z takiego "ustrojstwa" :)
tak, odbuduje się, warto kupić 2 dyski z innej parti produkcji . Oczywiście rzadko się zdarza że padną na raz 2 dyski ale bywa taka sytuacja.
 
  • Lubię to
Reakcje: WinD
Ja mam doświadczenie z QDA-A2MAR takie (pewnie ten sam chip tylko obudowa inna), że działa, ale jak wygląda rebuild nie wiem, bo jeszcze nie padło.
 
  • Lubię to
Reakcje: WinD
Ja mam doświadczenie z QDA-A2MAR takie (pewnie ten sam chip tylko obudowa inna), że działa, ale jak wygląda rebuild nie wiem, bo jeszcze nie padło.
No tak, te kieszenie mają ten sam JMicron JMS562, tak na szybko to nic złego na temat tego chipa nie znalazłem. No, nowość to nie jest, bo z tego, co znalazłem to chyba 2014r, ale może dobry jak go tyle lat pakują do sprzętu.