Pomoc Konfiguracja dysków SSD + 3x4TB Red

jarrunio

Nowy użytkownik
Noobie
19 Luty 2012
4
1
3
50
Rybnik
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Witam wszystkich,

Jestem początkującym użytkownikiem QNAPa, proszę o sugestie jak najrozsądniej skonfigurować dyski:

Posiadam 1x 128GB SSD oraz 3x 4TB WDRed

SSD idzie na system (wydaje mi się że po zainstalowaniu SSD wszystko działa płynniej), tutaj tak chciałbym zostawić pojedynczy wolumen statyczny.

Teraz pytanie co z resztą? Chciałbym, mieć jakąś część bezpieczną tzn. na zdjęcia, dokumenty których nie chciałbym stracić.
Pierwszy pomysł to 2x4TB zrobić bezpieczne RAID1 a trzeci dysk osobno na media i inne duperele mało istotne.
Albo może lepiej zrobić 3 osobne dyski i trzymać na każdym z nich kopie tych ważnych danych (nie będzie ich więcej niż 500GB) + ewentualnie dla co jakiś czas backup na zewnętrznym dysku USB.

Jaki wolumen tworzyć statyczny, gruby, cienki, może razem w pulę ??? Sam nie wiem, jak się do tego zabrać

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie


Wersja oprogramowania Firmware: najnowasza
Model serwera: QNAP TS-453B-mini 4G
 
Z własnego doświadczenia:
SSD na system - ułatwia ponowne postawienie systemu bez ingerencji w posiadane dane.
1 HDD - wolumin prosty - na pliki udostępnione w sieci (dokumenty, słuchowiska i co tam tylko).
2 i 3 HDD - RAID 1 - na regularnie wykonywaną kopię zapasową posiadanych danych z komputerów i z pierwszego HDD.
A tak w razie "W", to pliki kopii zapasowej dodatkowo na nośniku zewnętrznym.
Pzdr.
 
Wersja oprogramowania Firmware: najnowasza
Czyli jaka? Dziś najnowsza, jak ktoś wróci do posta za pół roku będzie miał nie lada zagwozdkę :)
Akurat w Twoim temacie to nie ma znaczenia, bo pytasz o radę a nie walczysz z problemem, ale na przyszłość wpisuj wartości z GUI, albo jeśli nie ma znaczenia (tak jak tutaj) to nie wklejaj tego wcale. Chyba mnie admini nie obiją za te słowa :)

Przechodząc do meritum:
RAID to nie backup.