Pomoc Konfiguracja EdgeRouter 12 i TS-332X

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

siwyboy

Passing Basics
Beginner
7 Kwiecień 2021
15
6
3
37
Ruda Śląska
QNAP
Ethernet
1 GbE
Cześć,

Mam problem z poprawną konfiguracją i przekierowaniem portów w moim routerze Ubiquity EdgeRouter 12.

W żaden sposób nie potrafię zmusić NASa do połączenia z Internetem. Nie chodzi tylko o konfigurację myQNAPcloud, ale wszelkich usług związanych z dostępem do Internetu (nie działa instalacja aplikacji, aktualizacji firmware, kontaktu z service desk…).

Na routerze mam włączoną opcję UPNP oraz UPNP2:
Screenshot_-_2021-04-07_22-15-51.jpg
Screenshot_-_2021-04-07_22-15-32.jpg

Porty przekierowałem w następujący sposób:
Screenshot_-_2021-04-07_21-39-57.jpg

NAS ma włączony Port Agregation na obu LANach:
Screenshot_-_2021-04-07_21-42-59.jpg
Screenshot_-_2021-04-07_21-43-54.jpg

Oba porty są wpięte do ETH7 i ETH8 bezpośrednio w routerze (posiadam także EdgeSwitch, ale wolałem NAS podpiąć do routera).
Screenshot_-_2021-04-07_21-41-15.jpg

Przez 8 ostatnich lat korzystałem z NASów S i nigdy nie miałem z nimi problemów. Nie musiałem nawet przekierowywać portów ani włączać UPNP. Po odpięciu obu S nie zmieniałem konfiguracji sieci, od razu podpiąłem TS332X oraz TR-004.
Od razu po ich podpięciu i uruchomieniu nie mogły się skontaktować z Internetem, lecz pomyślałem że to tylko kwestia konfiguracji. Niestety po kilku dniach walki nie udało mi się ogarnąć tego problemu :/

Z góry dzięki za pomoc!

Wersja oprogramowania Firmware: 4.5.2 Build 1594
Model serwera: QNAP TS-332X
 

Załączniki

  • Screenshot_-_2021-04-07_21-07-43.jpg
    Screenshot_-_2021-04-07_21-07-43.jpg
    102 KB · Wyświetleń: 70
  • Screenshot_-_2021-04-07_21-55-58.jpg
    Screenshot_-_2021-04-07_21-55-58.jpg
    558,3 KB · Wyświetleń: 63
  • Screenshot_-_2021-04-07_21-46-47.jpg
    Screenshot_-_2021-04-07_21-46-47.jpg
    165 KB · Wyświetleń: 64
  • Screenshot_-_2021-04-07_21-46-16.jpg
    Screenshot_-_2021-04-07_21-46-16.jpg
    97,9 KB · Wyświetleń: 67
  • Screenshot_-_2021-04-07_21-44-28.jpg
    Screenshot_-_2021-04-07_21-44-28.jpg
    74,3 KB · Wyświetleń: 81
1. Po co UPNP?
2. Lan interface zmień ze switcha na ETH7 i 8
3. Pokaż ustawienia Qnapa w wirtualnego przełącznika.

Ewentualnie wrzuć TeamViewera i daj dane to pomogę zdalnie.
 
@daniel_t dzięki za wskazówki.

Przeczytałem w Internecie, że często pomoga, więc stwierdziłem że nic nie stoi na przeszkodze aby spróbować.

2. Lan interface zmień ze switcha na ETH7 i 8
Zmieniłem:
Screenshot_-_2021-04-08_11-09-10.jpg
Dodałem także port 9039, ponieważ mam go ustawiony jako główny port NASa:
Screenshot_-_2021-04-08_11-17-43.jpg

3. Pokaż ustawienia Qnapa w wirtualnego przełącznika.
Tutaj nic nie grzebałem i wszystko jest domyślne:
Screenshot_-_2021-04-08_11-10-44.jpg
Screenshot_-_2021-04-08_11-11-00.jpg

Niestety NAS dalej nie potrafi skontaktować się z Internetem. Rano przeglądałem logi z routera, ale nie widzę nic co mogłoby wskazywać na problemy po jego stronie. Dodatkowe jeszcze raz podpiąłem stary S i od razu załapał połączenie (urządzenie po resecie i z domyślną konfiguracją).


Ewentualnie wrzuć TeamViewera i daj dane to pomogę zdalnie.
Jeśli to dla ciebie nie problem, to możemy się zgadać na sesję.
 
Na początku chciałbym bardzo podziękować @daniel_t który był w stanie połączyć się z moim kompem i ogarnąć problem! WIELKIE DZIĘKI!

Kilka rzeczy było nie tak z moją siecią i konfiguracją NASa:

  1. Do routera ma wpięte dwa łącza internetowe w porty ETH0 i ETH1.
    Router ma funckję switch, ale przy wpiętych dwóch WANach switch działa tylko na portach od ETH2 do ETH7.
    Screenshot_-_2021-04-09_09-30-17.jpg
    NAS miałem wpięty do ETH7 i ETH8.

    Za poradą @daniel_t przepiąłem NAS to switcha.

  2. W switchu na obu portach trzeba było ustawić tą samą grupę LAG
    UniFi - USW: Configuring Link Aggregation Groups (LAG)
    Screenshot_-_2021-04-09_09-25-22.jpg
    Screenshot_-_2021-04-09_09-26-32.jpg

  3. Gdy to zostało zrobione, @daniel_t przestawił tryb load balancera na 802.3ad dynamic layer 2
    Screenshot_-_2021-04-09_09-28-03.jpg
    Screenshot_-_2021-04-09_09-27-29.jpg
Teraz wszystko śmiga i wszelkie połączenia z Internetem są realizowane poprawnie.

Jeszcze raz dzięki i myślę, że możemy uznać ten temat za rozwiązany ;)
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.