Pomoc Konto admin

zagiewa

Passing Basics
Beginner
31 Sierpień 2022
10
1
3
36
QNAP
null
Ethernet
802.11ac (Wi-Fi 5)
Witam. Pierwszy NAS TS-253D, pierwsza konfiguracja dlatego jestem zielony i proszę o wyrozumiałość :p
Nie wiem czy nie zwróciłem na to uwagi, czy coś przeoczyłem. Korzystam od początku z utworzonego konta użytkownika które powstało podczas pierwszego uruchomienia a przynajmniej tak to pamiętam. Gdy wchodzę w ustawienia "Użytkownicy" jest konto admin. Domyślne hasło powinno być też "admin". Natomiast gdy chciałem się zalogować na to konto z czystej ciekawości to dostaję komunikat, że hasło jest niepoprawne. Druga sprawa to w ustawieniach "Użytkownicy" przy koncie admin jako status na czerwono mam "Wyłączone".
O co chodzi z tym statusem? Zapomniałem hasła?
 
Rozwiązanie
W opcjach włącz konto.
Aby uzyskać hasło do konta admin można do zrobić na dwa sposoby:
a) przycisk RESET 3 sekundy z tyłu obudowy
The different ways of resetting your NAS - explained!
b) połączyć się po SSH na obecne konto administratora i wykonać polecenie:
Bash:
sudo passwd
będziesz wtedy mógł zmienić hasło na konto admin

Notka:
Korzystanie z konta: "admin" nie jest zabronione. Konto "admin" jest potrzebne do wszystkich operacji po SSH na serwerze ponieważ jest to konto root.
Dlaczego QNAP zaleca wyłączenie konta "admin"? Zdarza się bardzo często, że ludzie ignorują informacje o tym, że ktoś (botnet) próbuje bruteforcować i zalogować się do ich serwera przy pomocy konta admin. Dlatego rekomendowane jest wyłączenie konta jeśli...
W opcjach włącz konto.
Aby uzyskać hasło do konta admin można do zrobić na dwa sposoby:
a) przycisk RESET 3 sekundy z tyłu obudowy
The different ways of resetting your NAS - explained!
b) połączyć się po SSH na obecne konto administratora i wykonać polecenie:
Bash:
sudo passwd
będziesz wtedy mógł zmienić hasło na konto admin

Notka: