Mój pierwszy NAS. Pomoc przy wyborze: TS-231P + mi box s VS. TS-251A

lukas_art

Nowy użytkownik
Noobie
3 Luty 2019
3
0
1
47
QNAP
null
Ethernet
null
Witam wszystkich.

W najbliższych dniach chciałbym stać się posiadaczem mojego pierwszego urządzenia typu NAS.
Staram się jak najwięcej czytaj, niestety coraz częściej napotykam na przysłowiową ścianę. Jestem przekonany, że szybko naprowadzicie mnie na właściwe tory.
W pierwszej kolejności opiszę Wam jak chciałbym, żeby całość w oparciu o jakiegoś QNAP'a działała z podziałem na PRACĘ i ROZRYWKĘ.


PRACA:

Pracuję jako architekt. Pracuję i w domu, i w swojej pracowni. I tu, i tu mam stacjonarne komputery, dodatkowo na wyjazdy laptop. Wszędzie Windows 10.
Od lat mam na dysku każdego swojego komputera identyczny pod każdym względem katalog firmowy, który z roku na rok powiększa się o nowe katalogi, podkatalogi, pliki… Na tą chwilę to około 400GB. Oczywiście 90% to archiwa, do których sięgam sporadycznie lub w ogóle… ale mieć muszę, nie wiadomo kiedy się przydadzą.
Do tej pory co kilka dni podłączałem dysk zewnętrzny i kopiowałem katalogi, które wiedziałem, że się zmieniły – strasznie upierdliwa sprawa.
Dodatkowo ten sam dysk zewnętrzny musiałem zabierać z domu do pracowni i odwrotnie żeby dbać o aktualizację w/w katalogu na każdym komputerze.

Stąd chyba logiczny pomysł zakupu takiego QNAP’a.

W domu i pracowni mam niestety słabe łącze internetowe i to się tak szybko nie zmieni (10/2Mb) – taka okolica. Dlatego w praktyce chciałbym, żeby działało to następująco, przykład:
- pracuję w domu, na koniec dnia poprzez aplikację QNAP zainstalowanej na komputerze włączam funkcję aktualizacji wspomnianego katalogu firmowego. Zakładam, że nadpisują się wtedy tylko pliki, które zmieniły swoją datę zapisu lub wielkość, więc nie będzie się kopiowało za każdym razem te 400GB.
- dnia następnego jadę do pracowni. Tam, po odpaleniu komputera też poprzez program QNAP synchronizuję ten sam katalog.