Pomoc [Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Drive 2 failed

M@ri

Nowy użytkownik
Noobie
5 Luty 2014
3
0
1
36
QNAP
Ethernet
100 Mbps
Witajcie,
mam następujący problem. Parę dni temu pojawił się taki problem (dostałem mailem powiadomienie z NASa):

Mail 1
[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Drive 2 failed.
Mail 2
Drive 2 plugged out.
Mail 3
[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] RAID device in degraded mode.

nas1.PNG


nas2.PNG

Sprawdziłem oba dyski, SMART pokazuję wszystko OK.
System dyski wykrywa, ale przy RAIDzie nie mogę nic zrobić. Wybierając dysk 1 - przycisk "akcja" jest nie aktywny, przy drugim dysku "lustrzany" jest akcja i po wybraniu migracja nic się nie dzieje.

Ikonka status cały czas miga na czerwono.
Myślałem, że może NAS odbudowuje strukturę RAID i zostawiłem dysk na parę dni nic nie zmieniając i wiem, że nawet kilka razy się resetował, ale nadal nic.
Na dysku jest ponad 1.2 TB danych. Do tej pory działał w RAID 1 i chciałbym, aby działała tak dalej.
Dyski mają około 2 lat, przez pierwszy rok NAS działał cały czas, później tylko po kilka dni w roku.


 
Ja bym obstawial że dysk się skończył (z tego co widze to są Greeny 2TB mialem podobną akcje z takim dyskiem) a to że SMART nic nie pokazuje to nie znaczy że nie jest uszkodzony. Wyjmij dysk i przeskanuj go w kompie np SeaToolsem i w razie czego jak znajdzie błedy to je zapisz bo jak masz dysk na gwarancji to będzie podstawą do reklamacji.

A tak w ogóle to coś dziwnego ci się tam porobiło bo jak to był RAID1 to powinien być degraded
 
1. Wygląda na uszkodzony HDD, tak jak napisał avis - wyjąć, wstawić do PC, zrobić skan SeaTools, zrobić długi skan + skan powierzchni, odczytać wyniki
2. Nie widzę Twojego modelu dysku na liście zgodności QNAP - Compatibility list
3. Jeśli dysk OK, to bym go wyzerował i spróbował odbudować na nim RAID. Jeśli nie jest OKi to reklamacja jeśli jest, jak nie ... sorry trzeba wydać $$
 
Dzięki za szybką odpowiedź.
Niestety nie mam PC, więc na razie nie mam jak podłączyć i przetestować dysku, ale zrobię to.

Czy mogę wymienić jeden dysk o tej samej pojemności i parametrach? czy lepiej jak będą dwa identyczne?
 
Problemów ciąg dalszy. Kupiłem nowy dysk 2TB.
Wsadziłem i nic się nie działo. Zgodnie z informacjami, sformatowałem dysk, a później w zakładce RAID kliknąłem na dysku lustrzanym przywróć (inne opcje wyszarzone). Nic się nie dzieje.
W logach pojawia się:
"[Mirror Disk Volume: Drive] RAID Recovery failed: Not enough devices to start the array"

Wykonałem wg. instrukcji
How-To - Ręczne przyłączenie i odbudowa macierzy RAID
Niby wszystko ok, ale po resecie pojawia się
"[Mirror Disk Volume: Drive] RAID device is inactive."

Nie ma dostępu do żadnych danych, żadnego dysku nie widzi.