Udzielamy pomocy NAS nie widzi połączenia z siecią po reboocie

Dyskusja w 'Inne' rozpoczęta przez użytkownika khargan, 26 Październik 2018.

Ładowanie...
  1. khargan
    Offline

    khargan Nowy użytkownik Noobie

    Dołączył:
    12 Grudzień 2016
    Wiadomości:
    1
    Local Time:
    07:14
    Oceny:
    +0 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    TS-x51+
    Ethernet:
    1 GbE
    TS-x51+ 1 GbE
    Hej,
    Po sugerowanym przez system reboocie w celu późniejszego wykonania aktualizacji NAS przestał odpowiadać.

    "Przestał odpowiadać" to najlepsze określenie jakie mi przychodzi do głowy, gdyż urządzenie startuje i robi klasyczny 'beep', połączenie jest kablowe, na routerze miałem przypisane stałe ip po mac address, a więc to była moja pierwsza próba, ale cisza: ani wchodzenie na panel administracyjny ani ping nie odpowiadają. Urządzenie do routera się połącza, ponieważ widzę je w aktywnych połączeniach, dla pewności zmieniłem również wyjść eth z NASa oraz zmieniałem też wejście do routera dla pewności, ale sprzęt zawsze pokazuje się na routerze jako połączony (z drugiej karty miał oczywiście inne IP przypisane przez DHCP).

    Podłączyłem się przez HDMI do monitora z nadzieję, że tam się dowiem coś więcej, niestety, przywitał mnie ekran z sugestią zainstalowania czegoś (chyba HD Station) oraz możliwość wejścia do konsoli z czego skorzystałem.

    ifconfig pokazuje przydzielone ip sieci lokalnej oraz adres zewnętrzny (oraz jakieś wewnętrzne). ping puszczony z konsoli bezpośrednio z urządzenia niestety spotyka się z odpowiedzią:
    Kod (Text):
    1. PING 8.8.8.8 (8.8.8.8): 56 data bytes
    2. ping: sendto: Network is unreachable
    Nie bardzo wiem czym cała sprawa jest spowodowana, gdyż konfiguracja nie była zmieniana, NAS nie był restartowany od kilku tygodni i działał poprawnie, w momencie sugestii restartu przed kolejnym updatem, zdecydowałem się na to i od tamtej pory moje zasoby nie są dostępne.

    Jeżeli chodzi o wersję fw to niestety nie wie, gdyż nie mam dostępu do konsoli, nie wiem też gdzie to sprawdzić w plikach systemowych (ale jak będzie potrzebna, to proszę o nakierowanie), natomiast jest to chyba przedostatnia dostępna wersja systemu.

    Dla formalności: TS251+ (8GB podmieniane osobiście z 2), 2x4TB WD40EFRX w RAID 1,
    NAS działał od 14.10.16 bezproblemowo, pięknie się wpisał w 10 dni po utracie gwarancji :/ aczkolwiek raczej jest to problem software niż hw

    Proszę o informację jak się uchronić przed ewentualną utratą danych w przypadku sugerowanych przez Państwa porad.

    UPDATE poznałem wersję fw: 4.3.5 20180928

    Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.5 20180928
    Model serwera: QNAP TS-251+
     
  2. Logrox
    Offline

    Logrox Passing Basics Beginner

    Dołączył:
    26 Luty 2017
    Wiadomości:
    12
    Local Time:
    07:14
    Oceny:
    +3 / 0 / -0
    Followers:
    0
    QNAP:
    TS-x51+
    Ethernet:
    1 GbE
    TS-x51+ 1 GbE
    Miałem podobną sytuację.

    Rozwiązałem to tak że po zalogowaniu się na root, przez bezpośrednie połączenie z NAS uruchomiłem Docker z lokalizacji (/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/container-station/bin) i pobrałem/uruchomiłem na nim ubuntu z trybem graficznym.
    Połączyłem się z ubuntu poprzez vnc i podając adres lokalny uzyskałem graficzny interfejs QNAP.

    Ubuntu miał domyślnie włączony DHCP