Cześć.
Wyskoczyło mi jakiś czas temu ostrzeżenie dotyczące jednego z dwóch dysków działających w RAID 1 (dysk WDC WD4002FYYZ-01B7C01.0):
[Harddisk 2] I/O error, sense_key=0x3, asc=0x11, ascq=0x4, CDB=28 00 73 3c d4 40 00 04 00 00
I zaraz po nim następny wpis:
[Harddisk 2] medium error. Please run bad block scan on this drive or replace the drive if the error persists.
Po przeprowadzeniu pełnego testu dysku w informacjach SMART pojawia się informacja: Test zakończony, nie znaleziono błędów (Pełny test). Ponadto w Podsumowaniu widnieje:
Informacje o twardym dysku:
Informacje SMART o ww. dysku:
Czy można uruchomić bad block scan on this drive z poziomu QNAPa, czy trzeba ten dysk podłączyć w tym celu do komputera?
Czy to już czas na wymianę dysku? Czy sprawa jest na tyle niegroźna, że na razie nie trzeba się zajmować wymianą tego dysku?
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.1161 Build 20200109
Model serwera: QNAP TS-219P
Wyskoczyło mi jakiś czas temu ostrzeżenie dotyczące jednego z dwóch dysków działających w RAID 1 (dysk WDC WD4002FYYZ-01B7C01.0):
[Harddisk 2] I/O error, sense_key=0x3, asc=0x11, ascq=0x4, CDB=28 00 73 3c d4 40 00 04 00 00
I zaraz po nim następny wpis:
[Harddisk 2] medium error. Please run bad block scan on this drive or replace the drive if the error persists.
Po przeprowadzeniu pełnego testu dysku w informacjach SMART pojawia się informacja: Test zakończony, nie znaleziono błędów (Pełny test). Ponadto w Podsumowaniu widnieje:
Informacje o twardym dysku:
Informacje SMART o ww. dysku:
Czy można uruchomić bad block scan on this drive z poziomu QNAPa, czy trzeba ten dysk podłączyć w tym celu do komputera?
Czy to już czas na wymianę dysku? Czy sprawa jest na tyle niegroźna, że na razie nie trzeba się zajmować wymianą tego dysku?
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.1161 Build 20200109
Model serwera: QNAP TS-219P