Pomoc Ostrzeżenie SMART

Jahu_80

Passing Basics
Beginner
12 Listopad 2018
11
1
3
43
QNAP
TS-219P
Ethernet
1 GbE
Cześć.

Wyskoczyło mi jakiś czas temu ostrzeżenie dotyczące jednego z dwóch dysków działających w RAID 1 (dysk WDC WD4002FYYZ-01B7C01.0):
[Harddisk 2] I/O error, sense_key=0x3, asc=0x11, ascq=0x4, CDB=28 00 73 3c d4 40 00 04 00 00

I zaraz po nim następny wpis:
[Harddisk 2] medium error. Please run bad block scan on this drive or replace the drive if the error persists.

Po przeprowadzeniu pełnego testu dysku w informacjach SMART pojawia się informacja: Test zakończony, nie znaleziono błędów (Pełny test). Ponadto w Podsumowaniu widnieje:
upload_2021-9-7_13-28-48.png


Informacje o twardym dysku:
upload_2021-9-7_13-30-37.png


Informacje SMART o ww. dysku:
upload_2021-9-7_13-28-6.png


Czy można uruchomić bad block scan on this drive z poziomu QNAPa, czy trzeba ten dysk podłączyć w tym celu do komputera?

Czy to już czas na wymianę dysku? Czy sprawa jest na tyle niegroźna, że na razie nie trzeba się zajmować wymianą tego dysku?

Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.1161 Build 20200109
Model serwera: QNAP TS-219P
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. wymiana dysku
  2. ts-219p+
  3. dysk smart
  4. dysk i/o error
  5. ostrzeżenie smart
  6. pełny dysk