Pomoc Pełna kopia Qnapa a'la S HA

kolinek77

Entry Technician
Q Associate
29 Kwiecień 2015
71
20
8
QNAP
TS-x53
Ethernet
1 GbE
Witam,

Posiadam Qnapa TS-459U+ (3x3TB RAID5+1x3TB RAID0, QTS 4.1.1 20141101) oraz nowy TVS-871U-RP(8*4TB RAID5, QTS 4.2.0 20151118).
Nowy chcę przeznaczyć głownie na backupy zarówno serwera Windowsowego oraz danych z 459U+.
W związku z tym mam kilka pytań:

1. Jak optymalnie backupować 459 na 871? Mam włączony serwer RSYNC na obu i mam problem z autoryzacją.
Na obu próbuję skonfigurować NAS to NAS w Menadżerze kopii ale krzyczy, że hasło jest nieprawidłowe.
Na pewno jest dobre bo wybranie opcji RTRR działa poprawnie ale nie chcę tworzyć 190 par folderów.
Chcę osiągnąć taki status aby w przypadku awarii jednego przekieruję porty i drugi przejmie jego rolę na czas naprawy (coś jak HA) łącznie z userami.
Pewnie zostanie mi napisanie skryptu dla rsynca. Na razie studiuję skrypt Left-To-Right Backup for QNAP by Silas Mariusz :)

2. Na 871 postawiłem Qcenter i dodaję oba Qnapy i 459 nie chce się dodać. Widzi Qnapa w sieci, instaluje agenta i pojawia się
czerwona ikona statusu: nie udało się dodać serwera. Próbowałem również ręcznie skonfigurować Qcenter agenta ale nie mogę znaleźć co to jest "Kod rejestracyjny".
Wpisywałem serial Qnapa ale niestety nie działa.
Próbowałem w drugą stronę aby 459 miał Qcenter i dokładnie jest to samo :(. Może to wina softu ale niby Qcenter działa od 4.1.x.
Zanim zrobię upgrade softu chcę zrobić backup stąd wcześniejsze pytanie.

3. Czy istnieje możliwość ustawienia Qsynca dla userów domenowych?. Mam kilkanaście kont i chciałbym aby się synchronizowali poprzez Qsync.
Netback replikator opdada bo mnie już kilka razy zawiódł.

To na razie wszystko co mnie gryzie w związku z Qnapem :).

O prywatnym TS-451 nie będę pisał bo to temat na inną bajkę na razie bez happy endu :( :)
 
Pewnie zostanie mi napisanie skryptu dla rsynca
najszybciej , najskuteczniej - niekoniecznie najprościej ;)