Pomoc Pełny test dysków

Barto-Paja

Passing Basics
Beginner
3 Listopad 2020
23
1
4
3
27
github.com
QNAP
null
Ethernet
100 Mbps
Cześć,
widziałem poprzednie tematy, jednak chciałbym się upewnić, czy to na 100% nie jest problem z dyskami. Zleciłem w harmonogramie pełny test dysków ( 2x 4TB WD Red WD40EFAX-68JH4N0 ). Test trwa już prawie 24h i wisi na 90%. Nie wiem czy przerywać, czy nie. Czy używać jakiegoś innego sposobu na test dysków.

Wersja oprogramowania Firmware: 4.5.1.1465
Model serwera: QNAP TS-231P2
 
Witam,

zrób restart serwera, często to pomaga.

Być może będziesz musiał puścić jeszcze raz pełny test, ale niekoniecznie.

Czasem tak jest, że jakiś proces zwiśnie i nie raportuje tego, ani system nie wykrywa. Wygląda, ze to dalej pracuje, a on wisi...

Napisz, czy to coś pomogło ?

Pozdrawiam,

S.
 
Robiony był restart serwera, dyski miały praktycznie "wolne", bo nikt nic nie wrzucał, ani nie czytał, widoczne były tylko dla dwóch laptopów w sieci domowej.
Dodatkowo wysłane zostały logi do supportu. Pierwszym krokiem była aktualizacja firmware QNAPA - nie pomogło, drugi : aktualizacja firmware na dyskach. Nie mam pojęcia jak to się robi i nie uśmiecha mi się robić ten zabieg. Zastanawiam się, czy przeżyję bez robienia pełnych testów, tylko np. same szybkie.
upload_2021-1-4_15-5-2.png