Pomoc Po sprawdzeniu systemu plików wszystkie dane zniknęły.

Zina

Nowy użytkownik
Noobie
1 Marzec 2018
3
0
1
54
QNAP
TS-x31
Ethernet
1 GbE
Witam,
NAS Qnap TS-431, dwa dyski, macierz RAID1.
Problem rozpoczął się kiedy nie mogłem się połączyć z zasobami NAS, ani przez otoczenie sieciowe i zamapowane dyski and przez przeglądarkę. Postanowiłem ponownie uruchomić NAS przyciskiem na obudowie. Po tej operacji NAS stał się dostępny, dostałem jedynie informację (nie pierwszy raz zresztą), ‘file system is not clean’ i sugestię jego sprawdzenia. Po sprawdzeniu wszystkie dane zniknęły, a struktura wygląda jak po pierwszej świeżej instalacji. Nie jestem pewny co się wydarzyło i dlaczego Qnap stwierdził, że spójność danych jest ważniejsza od samych danych.
W tej chwili (aby mieć ewentualną kopie do odzyskania danych) jeden dysk jest usunięty, a po bliższym spojrzeniu dysk pokazuje zajętość ok. 3TB co by się zgadzało. Jednakże folder multimedia (o niego głównie chodzi) pokazuje 0B (na liscie współdzielonych folderów) lub, że nie istnieje (w menadżeże plików).

Czy jest jakś szansa na odzyskanie danych?

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat, gdyż te, które znalazłem dotyczyły trochę innego problemu.
Jeżeli nieudolnie korzystałem z wyszukiwarki przepraszam i prosiłbym o link do właściwego tematu.
Pozdrawiam
Zina

Wersja oprogramowania Firmware
: 4.2.1 Build 20160419
Model serwera: QNAP TS-431
 
Czy próba zrobienia udziałów na nowo nie usunie być może jeszcze istniejących danych?
Dyski 100% ok. Pravie nowe WD Red 4TB.
Nic nie wskazuje, żeby coś źle było z zasilaczem.
Brak UPS-a
 
Czy próba zrobienia udziałów na nowo nie usunie być może jeszcze istniejących danych?

nie - bo przecież podajesz scieżke :

upload_2018-3-2_16-9-50.png



Dyski czym testowane ?