pomoc w konfiguracji

edzik12

Nowy użytkownik
Noobie
6 Styczeń 2011
9
0
1
Zabrze
QNAP
TS-239 Pro II
Ethernet
40 GbE
witam na wstępie powiem że jestem zielony kupiłem 239 pro + 2 dyski wd po 2tb i chciałbym było 1 raz 4 tb jak je połączyc co by była jedna całość bo pokazuje mi 2 dyski po 2 tb i jak jakieś dane wrzucam to pakuje mi na drugi dysk
 
jarlath napisał:
LOL, jarlath, ale żeś napisał, człowiek pyta się o konfigurację a Ty mu piszesz o RAIDach... poza tym nie tylko RAID służy do łączenia dysków (w QNAPie jest jeszcze JBOD).
edzik12 napisał:
witam na wstępie powiem że jestem zielony kupiłem 239 pro + 2 dyski wd po 2tb i chciałbym było 1 raz 4 tb jak je połączyc co by była jedna całość bo pokazuje mi 2 dyski po 2 tb i jak jakieś dane wrzucam to pakuje mi na drugi dysk
w panelu administracyjnym QNAPa w Disk Management znajdujesz Volume Management i tam ustawiasz sobie rodzaj "partycji". Dla tego co Ty byś chciał musiałbyś sobie ustawić albo RAID 0 Striping Disk Volume (powoduje szybki dostęp ale w żaden sposób nie zabezpiecza danych, pojemność powstałej "partycji" w Twoim przypadku to suma pojemności obu dysków) albo Linear Disk Volume (zapis sekwencyjny danych na dysku - również bez zabezpieczenia danych, pojemność powstałej "partycji" w Twoim przypadku to również suma pojemności obu dysków).