Pomoc POTRZEBNA PILNA POMOC! zniknęły mi wszystkie pliki!

goldi11

Passing Basics
Beginner
24 Sierpień 2016
17
0
1
37
QNAP
TS-x51
Ethernet
1 GbE
Cześć,
Właśnie odkryłem że zniknęły mi wszystkie pliki z dysku, NAS jest jakby wyzerowany, zniknęły wszystkie pliki z Multimediów, home, a nawet dysku podłączonego po USB. Jeszcze przed południem wszystko było! Nic nie robiłem w tym czasie.

PROSZĘ O POMOC, nie wiem co potrzebujecie żeby mi pomóc? Sprawdziłem logi systemowe i znalazłem tylko:

Typ Data Czas Użytkownicy Źródło IP Nazwa komputera Zawartość
Informacja 2017/07/11 18:32:39 System 127.0.0.1 localhost [Home Folders] The home folder for user admin has been created.




Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0238 Build 20170703

Model serwera: QNAP TS-251
 
Może doszło do resetu konfiguracji i wystarczy podlinkowac nowe foldery wspoldzielone pod istniejące już (opcja podczas tworzenia folderu współdzielonego)

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 
Może doszło do resetu konfiguracji i wystarczy podlinkowac nowe foldery wspoldzielone pod istniejące już (opcja podczas tworzenia folderu współdzielonego)

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Niestety wskaźnik wykorzystania miejsca na dysku pokazuje że macierz została wyczyszczona, chyba że ten wskaźnik czegoś nie widzi.

Aktualnie użyte jest 58Gb z 500 dostępnych. Moje multimedia zajmowały około 200GB.
Sprawdzałem tez za pomocą putty, i dyski wydają się byc puste.
Witam

Potrzebujemy wiecej logów.

załączam logi które znalazłem, jeśli trzeba innych to musisz mi powiedzieć gdzie ich szukać.
 

Załączniki

  • logi.zip
    68,8 KB · Wyświetleń: 36
Typ Data Czas Użytkownicy Źródło IP Nazwa komputera Zawartość
Błąd 2017/07/11 21:37:17 System 127.0.0.1 localhost Host: Disk 1 unplugged.
Błąd 2017/07/11 21:37:12 System 127.0.0.1 localhost [Volume DataVol1] Host: Disk 1 failed.
Ostrzeżenie 2017/07/11 21:37:12 System 127.0.0.1 localhost RAID Group 1 is in degraded mode.
Informacja 2017/07/11 21:37:12 System 127.0.0.1 localhost Host: Disk 1 Device removed successfully.
Informacja 2017/07/11 21:21:00 admin 10.0.0.5 --- [Share Folders] New share folder [Multimedia1] created.
Informacja 2017/07/11 21:18:08 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for mobile and PC applications is ready.
Informacja 2017/07/11 21:18:08 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is ready.
Informacja 2017/07/11 21:17:48 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] DDNS updated WAN IP address to [88.199.47.2]
Informacja 2017/07/11 21:17:38 System 127.0.0.1 localhost [1TB] USB port 1 Device detected. The file system is EXT4.
Informacja 2017/07/11 21:16:55 System 127.0.0.1 localhost [Media Library] Media Library Server started.
Informacja 2017/07/11 21:16:33 System 127.0.0.1 localhost [App Center] Resource Monitor enabled.
Informacja 2017/07/11 21:16:14 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch] [DHCP Server] - Created the DHCP server on Virtual Switch 4
Informacja 2017/07/11 21:16:14 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch] [DHCP Server] - Created the DHCP server on Virtual Switch 3
Informacja 2017/07/11 21:15:37 System 127.0.0.1 localhost System started.
Informacja 2017/07/11 20:02:58 System 127.0.0.1 localhost System was shut down on Tue Jul 11 20:02:58 CEST 2017.
Informacja 2017/07/11 20:02:01 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch]Stop Network & Virtual Switch.
Informacja 2017/07/11 20:01:15 admin 10.0.0.5 --- [Power Management] System will be shutdown now.
Informacja 2017/07/11 19:52:36 System 127.0.0.1 localhost [App Center] Helpdesk enabled.
Informacja 2017/07/11 19:52:36 System 127.0.0.1 localhost [App Center] Helpdesk 1.1.10 has been installed in /mnt/HDA_ROOT/update_pkg/helpdesk successfully.
Informacja 2017/07/11 19:27:02 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is ready.
Informacja 2017/07/11 19:26:37 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Enable Ubuntu 16.04 remote desktop connection.
Informacja 2017/07/11 19:26:37 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Successfully set "Adapter 1" as the default gateway for Ubuntu 16.04.
Informacja 2017/07/11 19:25:31 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is not available. You may not be able to manage or share the file(s)/folder(s) stored on this QNAP device via myQNAPcloud web site.
Informacja 2017/07/11 19:13:17 System 127.0.0.1 localhost [Helpdesk] Your ticket #QTE-774-87784 has been submitted. Subject: Zniknęły mi wszytkie pliki z dysku
Informacja 2017/07/11 18:46:21 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for mobile and PC applications is ready.
Informacja 2017/07/11 18:46:21 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] CloudLink service for myQNAPcloud web site is ready.
Informacja 2017/07/11 18:46:01 System 127.0.0.1 localhost [myQNAPcloud] DDNS updated WAN IP address to [88.199.47.2]
Informacja 2017/07/11 18:45:50 System 127.0.0.1 localhost [1TB] USB port 1 Device detected. The file system is EXT4.
Informacja 2017/07/11 18:45:07 System 127.0.0.1 localhost [Media Library] Media Library Server started.
Informacja 2017/07/11 18:44:46 System 127.0.0.1 localhost [App Center] Resource Monitor enabled.
Informacja 2017/07/11 18:44:28 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch] [DHCP Server] - Created the DHCP server on Virtual Switch 4
Informacja 2017/07/11 18:44:28 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch] [DHCP Server] - Created the DHCP server on Virtual Switch 3
Informacja 2017/07/11 18:43:55 System 127.0.0.1 localhost System started.
Informacja 2017/07/11 18:41:26 System 127.0.0.1 localhost System was shut down on Tue Jul 11 18:41:26 CEST 2017.
Informacja 2017/07/11 18:40:52 System 127.0.0.1 localhost [Network & Virtual Switch]Stop Network & Virtual Switch.
Informacja 2017/07/11 18:39:29 admin 10.0.0.5 --- [Power Management] System restarting.
Informacja 2017/07/11 18:32:39 System 127.0.0.1 localhost [Home Folders] The home folder for user admin has been created.
Informacja 2017/07/11 14:36:14 admin 193.41.231.15 localhost [App Center] Browser Station removed.
Informacja 2017/07/11 14:35:31 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Enable Ubuntu 16.04 remote desktop connection.
Informacja 2017/07/11 14:35:31 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Successfully set "Adapter 1" as the default gateway for Ubuntu 16.04.
Informacja 2017/07/11 14:34:33 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Enable Ubuntu 16.04 remote desktop connection.
Informacja 2017/07/11 14:34:25 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Successfully restarted Ubuntu 16.04.
Informacja 2017/07/11 14:34:24 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Successfully set "Adapter 1" as the default gateway for Ubuntu 16.04.
Informacja 2017/07/11 14:33:39 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Failed to enable Ubuntu 16.04 remote desktop connection.
Informacja 2017/07/11 14:33:39 System 127.0.0.1 localhost [Linux Station] Successfully set "Adapter 1" as the default gateway for Ubuntu 16.04.
Informacja 2017/07/11 14:32:48 admin 193.41.231.15 localhost [App Center] Connect to Q'center removed.
Informacja 2017/07/11 14:32:28 admin 193.41.231.15 localhost [App Center] Media Streaming Add-on removed.
Informacja 2017/07/11 14:32:05 admin 193.41.231.15 localhost [App Center] VirtualHere USB Sharing removed.
Informacja 2017/07/11 14:31:50 admin 193.41.231.15 localhost [App Center] TwonkyMedia removed.
Informacja 2017/07/11 14:30:51 admin 193.41.231.15 --- [DLNA Media Server] Media server disabled.
 
upload_2017-7-11_23-19-22.png


wygląda jakby ktoś wcisnął RESET w NAS na długo.

w logach widziałem update który zrobił sie poprawnie, był restart po update.

Niech się support QNAPa wypowie.
 
Ok, będę. O której? 8? 9?


Co do restartują to gdzie ten guzik jest? Co za zjebana opcja! Da się to odzyskać?
20169.png


wygląda jakby ktoś wcisnął RESET w NAS na długo.

w logach widziałem update który zrobił sie poprawnie, był restart po update.

Niech się support QNAPa wypowie.


Jeśli masz na myśli ten malutki przycisk reset w prawym górnym rogu, to mogę na 100% powiedzieć że nie ma szans że ktoś go wcisnął.
Nie widzę też możliwości żeby jakoś przypadkowo mógł sie on sam wcisnąć


aimages17_newegg_com_is_image_newegg_22_107_177_Z04_8fb3f375bbcff5df3c9f49f4cc09ebdc._.jpg
 
tak, zgadza się. Ale nie wiem co się stanie jak go podłącze ponownie, wolę nie ryzykować.
Jakieś pomysły na odzyskanie tych danych ?

Odezwał sie do mnie człowiek z helpdesku qnap, o 13 ma się podłączyć i coś naprawiać, ale nie wiem czy oni się również zajmują odzyskiwaniem danych.
 

Użytkownicy znaleźli tą stronę używając tych słów:

  1. Media Streaming add-on