Pomoc Prośba o pradę w filozofii zarządzania NAS

XERA

Passing Basics
Beginner
12 Listopad 2016
15
0
1
52
QNAP
TS-x51
Ethernet
10 Mbps
Witam wszystkich,

To moja pierwsza przygoda z NAS więc czytam cierpliwie forum ale czuje że jestem wciąż zielony.
Pytanie moje i prośba jest o poradę w filozofii zarządzania NAS - jakie moduły (applikacje) użyć aby zrealizować swoje cele.

Co potrzebuję:
NAS pracuje w firmie - jego główne zadanie to bycie serwerem plików (projektów) w drukarni. Korzysta z niego równocześnie 2-4 użytkowników, nie więcej.

Napiszę obrazowo co bym chciał zrobić i proszę o sugestie doświadczonych czego użyć:

zatem - potrzebuje główny katalog z projektami - pracuje w sieci wewnętrznej ale chciałbym mieć dostęp do niego w razie potrzeby z zewnątrz (przez internet, otwarcie portu) tylko jak to zdefiniować, czego użyć?
ten główny katalog z projektami - chciałbym żeby sie backup`ował zasadniczo non-stop (bo dużo plików przychodzi) powiedzmy minimum raz dziennie - na inny dysk w jednym z komputerów w sieci wewnętrznej, oraz na drugi NAS (Zyxel 325-v1) postawiony w drugiej siedzibie oraz jak da rade na ftp na serwerze dedykowanym u dostawcy internetowego.
Nie wiem czy definiować to jako chmurę? Choć to chyba spowolni pracę bo 99% czasu nie potrzebuje do niego zdalnego dostępu ale używam go w sieci lokalnej.

Do tego potrzebuje chmurę - synchronizacje katalogu.
Czyli mój katalog z projektami w komputerze stacjonarnym chciałbym połączyć z NAS oraz laptopem i aby wszystkie trzy równocześnie posiadały ten sam stan katalogu. komputer stacjonarny pracuje w rej samej sieci wewnętrznej co NAS - natomiast laptop oraz ew. drugi komputer stacjonarny za pośrednictwem net.