Pomoc Problem z dyskiem zewnętrznym Transcend StoreJet 2TB

witek244

Nowy użytkownik
Noobie
29 Marzec 2019
3
0
1
38
QNAP
TS-x64
Ethernet
1 GbE
Witam,

Mam problem z moim QNAP TS-251+.
W skrócie do czego mi sprzęt służy: mój Qnap cały czas nagrywa obraz z jednej kamery (w planach rozszerzenie), pracuje jako magazyn danych/dysk sieciowy, serwer DLNA, serwer VPN (via OpenVPN), od czasu do czasu wystawiam jakąś stronkę w PHP, jakiś system na wirtualce też prawie cały czas działa (mam rozszerzony RAM do 8GB w Qnap). Od czasu do czasu robiłem kopie ważniejszych plików (głównie zdjęcia) na dysku zewnętrznym jako dodatkowy backup (mniej więcej raz na rok), miałem do tego utworzone zadanie w Menadżerze Kopii Zapasowych -> Zewnętrzna kopia zapasowa.

Problem: Sam dysk zewnętrzny "Transcend StoreJet 2TB" jest w pełni sprawny, mało używany służy jako magazyn zewnętrzny do najważniejszych plików, przeskanowałem go i żadnych błędów, na windows działa poprawnie, formatowałem go na ext4 i podłączałem do Qnap, obecnie jest NTFS. Problem objawia się po podłączeniu dysku do QNAPa (podłączam pusty sformatowny dysk lub zakładam wcześniej jeden folder z kilkoma zdjęciami), Qnap poprawnie go wykrywa i montuje, wchodzę w file station i gdy wybieram ten dysk to file station przestaje być responsywne, chwilę później cały Qnap przestaje być responsywny, gdy jeszcze zdąże wybrać 'odmontuj' to nie ma żadnej informacji przez kilkanaście minut, dopiero gdy odłączę fizycznie ten dysk to wszystko wraca do normy w Qnapie.
Podłączałem ten dysk na różne porty usb w qnapie, kilkukrotnie go formatowałem i również restartowałem QNAPa. Naprawde ten dysk działa poprawnie, nie wiem czemu z Qnapem nie chce działać (kiedyś działał bez problemu). Jakieś pomysły, mam wrażenie że któraś aktualizacja Qnapa coś popsuła.