Pomoc Problem z rozszerzeniem woluminu po wymianie dysków

Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

jerryjm

Nowy użytkownik
Noobie
30 Maj 2015
3
3
3
44
QNAP
TS-x73
Ethernet
1 GbE
Witam serdecznie,

Posiadam QNAP TS-231 z dwoma dyskami - raid 1. Oprogramowanie najnowsze QTS 4.2

Po wymianie dysków z 2 TB na 3TB (przepinając pojedynczo, aby macierz się zachowała) teraz chciałem rozszerzyć wolumen i mam z tym problem. Sam proces wymiany dysków przeszedł bez problemów. Dyski są synchronizowane i pracują prawidłowo.
W menedżerze pamięci -> przechowywanie -> ilość pamięci widzę grupe raid 1 z wolumenem. Obecny rozmiar 1,78TB, a dyski umożliwiają rozmiar 2,7TB. Po wciśnięciu rozszerzania wolumenu (z opcji zarządzaj) jest komunikat że proces został rozpoczęty i może potrwać kilka minut. Po paru sekundach pojawia się informacja, że proces został zakończony. Jednakże nie zmienia się rozmiar wolumenu.
Próbę tą ponawiałem z 2 -3 razy i kończyło się takim samym efektem. Nie pomaga restart. Brak jakiegokolwiek innego komunikatu z błędem. Czy pozostaje tylko backup danych na osobny dysk i na nowo budowanie wolumenu?

Dodam jeszcze że zauwazyłem iż po restarcie QNAP wykonuje synchronizację dysków, która dość długo trwa - czy to prawidłowy objaw (rozumiem gdyby dyski się zmieniły, ale przy restarcie dysków już nie wymieniam).
 
Zrobiłeś dokładnie tak jak tu? Online RAID Level Migration & RAID Capacity Expansion :: Storage、Virtualization ::NAS :: QNAP

Bo piszą, że to trochę dłużej trwa:
The process(Expand capacity) may take from hours to tens of hours to finish depending on the drive size. Please wait patiently for the process to finish. Do NOT turn off the power of NAS.

i jeszcze to:
Caution: When the hard drive synchronization is in process, do NOT turn off the NAS or plug/ unplug the hard drives.

Edit:
Jest sposób na przyspieszenie synchronizacji, ale najprostszym to jest nieobciążanie NAS'a(operacje na dyskach).
Jak masz możliwość to zostaw w spokoju QNAPA na czas synchornizacji. Ja zrobiłem ten błąd i czekałem 36h na ukończenie procesu.
 
  • Lubię to
Reakcje: 1 osoba
Tak, dokladnie tak robiłem jak jest opisane. Operacje akurat są wykonywane w nocy (gdy jest robiony backup właśnie na NAS), a w dzień NAS odpoczywa - synchronizacja trwa około 5h. Powiekszanie wolumenu robiłem wg powyzszej instrukcji i raz tez zostawiłem na 24h, po czym patrze a tu dalej bez zmian.

Dziwne tez jest to że komunikat o zakończeniu procesu rozszerzania wolumenu pojawia się dosłownie po paru sekundach - góra po minucie.

A czy taką operację można zrobić z poziomu konsoli? Bo może tam by pokazało ewentualny błąd.
 
Spotkałem się z takim problemem na TS-269L. Problemem może być jakaś aplikacja uruchomiona w systemie. Polecam wyłączyć absolutnie wszystko co sie da i z poziomu konsoli zabić resztę niepotrzebnych procesów (tu zalecam rozsądek). Po tej operacji odpalić rozszerzanie. Przy takiej migracji może to potrwać 2-3h.
 
Niestety nie pomogła operacja wyłączania aplikacji i procesów (może za mało procesów zabiłem - nie byłem do konca przekonany, które można zabić).
W związku z tym wykonałem backup całego volumenu, potem go usunąłem i utworzyłem od nowa, tym razem z porządanym rozmiarem. Trochę zabawy, ale cel osiągnięty.
Dziękuje za pomoc.
 
Status
Brak możliwości dodawania odpowiedzi.

Mogą Cię zainteresować