Dobry wieczór
Po powrocie z długiego weekendu, zastałem w domu następującą sytuację (problem):
Nie mogę się podłączyć do urządzenia poprzez zmapowany udział SMB w sieci lokalnej, próbuje wejść poprzez IP lokalne na urządzenie, również porażka. IP lokalne statycznie (192.168.2.160 ustawione na interfejsie 1.
Poprzez IP publiczne na interfejsie 2, wejście przez www bezproblemowe i działa do tej pory.
Interfejs 3 ustawiony jest dla VM jako "tylko sieć zewnętrzna" na IP 192.168.2.161 działa.
Interfejs 4 niepodłączony
Po resecie urządzenia, włączyłem ping na adres z int.1 i po pewnym czasie odpowiedział na kilkanaście pingów i przestał
Zmieniłem ustawienia Int. 1 na DHCP, urządzenie dostaje IP, to IP odpowiada na kilka pingów i po chwili przestaje, przepinałem kable pomiędzy interfejsami 1, 3, 4, zmieniałem adresację, ale niestety po kilku odpowiedziach na ping urządzenie przestaje odpowiadać, zarówno przy adresach ustawionych ręcznie jak i przydzielonych przez serwer DHCP.
Switch, kable i całość połączenia sprawdziłem i wszystko działa prawidłowo.
Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, by przywrócić urządzenie do działania.
Nie chciałbym go resetować do ustawień fabrycznych, bo mam na dyskach ok 16 TB danych i nie chciałbym ich stracić.
Urządzenie posiadam od ok 3 miesięcy, nigdy nie było z nim problemów.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i ew. sugestie co do rozwiązania tego problemu
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 2016.06.01
Model serwera: QNAP TS-853A
Po powrocie z długiego weekendu, zastałem w domu następującą sytuację (problem):
Nie mogę się podłączyć do urządzenia poprzez zmapowany udział SMB w sieci lokalnej, próbuje wejść poprzez IP lokalne na urządzenie, również porażka. IP lokalne statycznie (192.168.2.160 ustawione na interfejsie 1.
Poprzez IP publiczne na interfejsie 2, wejście przez www bezproblemowe i działa do tej pory.
Interfejs 3 ustawiony jest dla VM jako "tylko sieć zewnętrzna" na IP 192.168.2.161 działa.
Interfejs 4 niepodłączony
Po resecie urządzenia, włączyłem ping na adres z int.1 i po pewnym czasie odpowiedział na kilkanaście pingów i przestał
Zmieniłem ustawienia Int. 1 na DHCP, urządzenie dostaje IP, to IP odpowiada na kilka pingów i po chwili przestaje, przepinałem kable pomiędzy interfejsami 1, 3, 4, zmieniałem adresację, ale niestety po kilku odpowiedziach na ping urządzenie przestaje odpowiadać, zarówno przy adresach ustawionych ręcznie jak i przydzielonych przez serwer DHCP.
Switch, kable i całość połączenia sprawdziłem i wszystko działa prawidłowo.
Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, by przywrócić urządzenie do działania.
Nie chciałbym go resetować do ustawień fabrycznych, bo mam na dyskach ok 16 TB danych i nie chciałbym ich stracić.
Urządzenie posiadam od ok 3 miesięcy, nigdy nie było z nim problemów.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i ew. sugestie co do rozwiązania tego problemu
Wersja oprogramowania Firmware: 4.2.1 Build 2016.06.01
Model serwera: QNAP TS-853A