Przydział uprawnień - Prośba o pomoc

JurasM_PL

Nowy użytkownik
Noobie
13 Listopad 2009
6
0
1
QNAP
TS-x39 Pro
Ethernet
1 GbE
Witam
Bardzo proszę o pomoc w nadaniu uprawnień do udostępnianych przez Qnapa katalogów.
Serwer - Qnap TS239
Ilość komputerów w sieci 12
Sieć działa na Windowsach Xp
Wszyscy użytkownicy pracują w grupie roboczej: Firma
Utworzyłem następujące katalogi (przykład):
- System
- Dokumenty
- Prywatny Jurka
- Prywatny Oli
- Prywatny Kasi
Chcę ustawić uprawnienia następująco:
- do katalogów System oraz Dokumenty mają dostęp wszyscy użytkownicy którzy są wyszczególnieni w Prawa dostępu/Użytkownicy
- do katalogów prywatnych tylko użytkownicy którym na to zezwalam np. do Prywatny Jurka ma dostęp tylko Jurek
- do urządzenia nie powinny mieć dostępu żadne inne osoby nie mające nadanych uprawnień w zakładce Prawa dostępu/Użytkownicy w menu Qnapa - pomimo że zalogują się do sieci (grupy roboczej)
Niestety nie mam doświadczenia w konfiguracji tego urządzenia i sprawia mi to dość dużo problemów.
1. Jak ustawić Prawa dostępu do danego katalogu dla GOŚCIA - wydaje mi się że powinien być BRAK DOSTĘPU aby nie logowały się do tego katalogu osoby które nie maja nadanych uprawnień w Prawa dostępu/Użytkownicy?
2. Czy grupie użytkowników EVERYONE nadać uprawnienie czy może całkowicie je ograniczyć przez wybór BRAK DOSTĘPU?
3. Jak ustawić: Kontrola dostępu NFS oraz WebDAV?
4. Blokowanie oportunistyczne powinno być na TAK czy NIE?
Bardzo proszę o pomoc bo walczę z tym już kilka dni i albo mają dostęp wszyscy albo nikt. Nie potrafię natrafić na jakieś logiczne rozwiązanie.
 
Witam,
Nie do końca rozumiem. Z Twojej wypowiedzi wynika, że chodzi Ci o katalogi w ramach udziału. Jeśli tak to bez SSH na chwilę obecną nie da rady zrobić tego co oczekujesz. Jeśli natomiast są to udziały - wszystkie dostępne narzędzia są w panelu QNAP'a.

Ad.1 Zależy od polityki w Firmie. Jeśli każdy użytkownik posiada własne "poświadczenia" gość powinien być "brak dostępu"