Pytanie do użytkowników usługi DSL w TPSA.

jaroslawk

Staff
Contributor
1 Październik 2008
289
24
18
Konin
QNAP
TS-509 Pro
Ethernet
1 GbE
Witam,
Mam łącze DSL 4 Mb/s. Czy ktoś z Państwa musi restartować modem przynajmniej raz w tygodniu ?. Restart modemu musi nastąpić, ponieważ prędkość z 4Mb spada powiedzmy do 256-512 kb/s. Po restarcie znów tydzień spokoju. Zgłaszając usterkę w TPSA słyszę, że modem powinien być, co jakiś czas restartowany. Mam w 12 innych oddziałach firmy DSL 1 i 2 Mb/s i działają bez problemowo a restart odbywa się w chwili braku zasilania.
Pozdrawiam
 
Przypadek z DSL'em i TPSA...

Oczywiscie oprocz standardowego resetowania conajmniej raz w tygodniu, mozna bylo zauwazyc problemy z dzialaniem lacza... wlasnie na DSL'u 4mbit. Ale korzystajac z promocji nasza firma zakupila DSL 15000 (czyli 15mbit) ktory mial dzialac bezproblemowo. Po 3 miesiacach dzialania wywalilo net'a tak ze musieli obnizyc predkosc DSL'a do 8mbit'ow...
Lacze uruchomione na parametrze 8mbit pracowalo ok. 6 miesiecy po czym TPSA raczyla zrekompensowac straty w postaci obnizenia kolejnych rachunkow. Dzis lacze pracuje w predkosci 15mbit, jednak realnie moge wyciagnac z niego max 12mbit....

Jesli chodzi o TPSA DSL to faktycznie daleko im dobrej jakosci lacza...

A co do modemow... te ich modemy to syf jakich malo...
 
Ja zaczynałem od 15 Mb/s (brak pozytywnych warunków technicznych), 8 Mb/s (brak pozytywnych warunków technicznych), 4 Mb/s jest ale ciągle z tym problem. Centrale telefoniczna widzę z okna firmy. Po zgłoszeniu usterki panowie z TPSA robią restart modemu lub robi to „błękitna linia” i działa dalej. Ponoć usterka trudna do identyfikacji i ciągle słyszę że modem powinien być co jakiś czas restartowany (co jaki nikt nie wie).
 
Musze zgodzic sie z SiLAS'em. TPSA niestety dziala na tak gownianych modemach, ze rece opadaja. Z moich wieloletnich potyczek z TPSA i roznymi ich wynalazkami sieciowymi zauwazylem jedno, ze modemy najczesciej sie przytykaja (zaczynaja pracowac coraz wolniej i wolniej i wolnie....) najczesciej w przypadku uslug p2p dzialajacych na tych laczach. Nie wytrzymuja duzej ilosci otwieranych portow w ktorkim czasie...
anyway na Twoim miejscu zarzadalbym wymiany modemu na poczatek na inna sztuke a jak to nie pomoze to na inny model. Ostatecznosc dla bardzo zdesperowanych jest zakup wlasnego modemu, z tym, ze takie zabawki troche kosztuja, jesli ma to byc cos z wyzszej polki.

a na koniec anegdota z czasow SDI jeszcze i zgloszenia mojej usterki odnosnie przytykania sie lacza (idzie idzie idzie a nagle nic przez 10-15 sec i znowu idzie idzie idzie) w czasach gdzie TPSA gwaltem i przemoca chciala ludzi z SDI zmusic na migracje do NEO a ja sie bronilem - rozmowa z technikiem:
Technik: "A do czego ma pan podlaczony ten modem?"
Ja: "A do komputera z Linuxem"
Technik: "A jaki on ma procesor"
Ja: "AMD k62 300MHz"
Technik: "To pewnie przez ten komputer, bo jest za wolny i nie nadaza z wysylaniem i odbieraniem pakietow"
Wyobrazcie sobie moja reakcje, biorac pod uwage ze studiowalem informatyke ze specjalnoscia sieci komputerowe <spoko>
 
Obawiam się, że tematu instalacji własnego modemu nie przeforsuję w TPSA (modem musi być ich). Ruch p2p jest zablokowany. Zamiast użerać się z TPSA wstawiłem zegar, który codziennie o 3:00 wyłącza na chwilę zasilanie modemu.
 
lol2 rozwiazanie rzeczywiscie a'la TPSA <spoko>

Generalnie naskrobalbym im jakies oficjalne pismo najelpiej zeby pod nim sie jeszcze skrobnal jakis przyjaciel z uczelni o tytule przynajmniej prof., ze w zwiazku z nieprawidlowym dzialaniem lacza zglaszasz usterke i oczekujesz jej rozwiazania. A do czasu az sie z tym nie uporaja zarzadac obnizenia rachunku ze wzgledu na nierozwiazana i oficjalnie zgloszona awarie. Jak ich po kieszeni nie uderzysz, albo nie zagrozisz rozwiazaniem umowy, to beda z Ciebie robic idiote wmawiajac, ze czarne jest biale.
 
Marquiz napisał:
lol2 rozwiazanie rzeczywiscie a'la TPSA <spoko>

Generalnie naskrobalbym im jakies oficjalne pismo najelpiej zeby pod nim sie jeszcze skrobnal jakis przyjaciel z uczelni o tytule przynajmniej prof., ze w zwiazku z nieprawidlowym dzialaniem lacza zglaszasz usterke i oczekujesz jej rozwiazania. A do czasu az sie z tym nie uporaja zarzadac obnizenia rachunku ze wzgledu na nierozwiazana i oficjalnie zgloszona awarie. Jak ich po kieszeni nie uderzysz, albo nie zagrozisz rozwiazaniem umowy, to beda z Ciebie robic idiote wmawiajac, ze czarne jest biale.

jaaasne jasne .. ale najpierw Kolego przeczytaj umowę zanim zaczniesz walkę z wiatrakami, - tam jasno jest napisane "do" chyba że masz gwarantowane łącze synchroniczne - a wtedy możesz swoje argumenty zacząć wytaczać - życzę wytrwałości. (no i musisz zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt pomiarowy z odpowiednimi certyfikatami, i "lejcami" dla siebie, bo byle Henia bez kilku papierków to nie będą słuchali :)))
Dla przykładu podam że walczyłem z UPC, Ci dają 10kę i zgadnijcie co mam .. w porywach 2kę.., a jak zaczyna się promocja i kampania w TV to spada do 256 :((((

pozdrawiam
Adaś
 
Ja już prawie zapomniałem o problemie. Co dziennie robię restart modemu i działa poprawnie. Kiedyś ktoś mi mówił, że węzeł będzie modernizowany. Teraz jest kryzys i chyba nikt o tym nie myśli.
Słyszałem, że w Netii jest podobnie.