QNAP do domu

Marek84

Nowy użytkownik
Noobie
16 Lipiec 2017
2
0
1
40
QNAP
null
Ethernet
100 Mbps
Witam i jednocześnie proszę o pomoc :)

Chciałbym zakupić pierwszy serwer NAS do domu, ale jestem laikiem w temacie (tzn. ogarniam tematy IT, potrafię sobie poinstalować i obsłużyć programy etc ale nigdy nie miałem NAS). Przechodząc do rzeczy: serwer NAS ma być w domu i mieć 2 zatoki na 2 dyski (RAID 1). Przede wszystkim na być cichy (salon), będzie podpięty pod router ASUS RT N18U. Pod router jest podpiety TV Samsung 4K (model JS8500) oraz kilka laptopów i komórek.

Serwer ma służyć przede wszystkim jako magazyn danych: zdjęć, filmów, plików i udostępnianie ich w ramach sieci oraz (jeśli jest taka możliwość) również dalszej rodzinie poza siecią (jakiś VPN czy coś?).
Razem z dyskami miło by się było zmieścić w 2 tys PLN, max 2500. Chciałbym najchętniej sprzęt podłączyć, skonfigurować i o oni zapomnieć.

Wstępnie wybrałem TS 251A (2GB) + 2 dyski Seagate IronWolf 4GB.


Czy to dobry wybór, czy proponujecie coś innego?
 
Myślę że w zupełności Ci wystarczy.

Co do głośności to zapewne dyski będą głośniejsze niż sam NAS.

VPN, nie będzie potrzebny. Wystarczy że potworzysz konta swoim bliskim i dasz im dostęp do PhotoStation itp.

Zobacz jaka będzie różnica w cenie między 251+ z TS-253A.
 
Generalnie to wygląda tak:
989 PLN -> Serwer plików QNAP HS-251+ 2-Bay fanless TurboNAS, SATA 6G, Celeron 2.0G quad-core, 2GB RAM, 2x GbE LAN, 2x USB 3.0, 2x USB 2.0, HDMI
1199 PLN -> QNAP TS-251A (2xHDD, 2x1.6-2.48GHz, 2GB, 3xUSB, 2xLAN)

TS-253A to już koszt ok 1600-1700 za sam serwer (do tego dyski wyjdą 1000 pln), przekraczam górną granicę budżetu :)
 
251A wystarczy Ci do wszystkich założeń które przedstawiłeś.

Osobiście proponuje aby multimedia na TV4K podłączyć przez HDMI i zainstalować KODI (nie będzie problemów z DLNA).