QNAP NMP-1000 nie widzi HDD

M

mtarnas

Nowy użytkownik
Noobie
28 Kwiecień 2010
5
0
1
Witam, właśnie kupiłem odtwarzacz multimedialny QNAP NMP-1000, a do niego nowy dysk twardy WD15EARS-00Z5B1 o pojemności 1,5TB. Wgrałem najnowszy firmware v1.1.5 Build0315 PAL, po czym pojawił się komunikat, że wykryto dysk i czy chcę sformatować, wybrałem TAK. Następnie odtwarzacz ponownie się uruchomił i znowu ten sam komunikat, że jest nowy dysk czy chcę sformatować, tym razem wybrałem NIE, ponieważ wcześniej się sformatował. Teraz nie ma ani komunikatu, ani nie widać dysku i nie za bardzo wiem co dalej zrobić.

Na stronie producenta, w zakładce o kompatybilności przy tym modelu dysku jest Note10 (Must upgrade to NAS v3.2.5 firmware or later versions, backup the data to another location, and then follow the guide to re-initialize the HDDs to adopt the WD Advanced Format Technology.)

Jednak tyczy się to chyba innego sprzętu, ponieważ aktualizacje do NRP mają inny symbol. Czy ktoś spotkał się z taką dziwną sytuacją? Na co powinienem zwrócić uwagę, aby rozwiązać problem?
 
A jakie było oprogramowanie wgrane przy zakupie ? Czy na nim również nie widział dysku ? Wiem że oprogramowanie 1.1.5 nie jest stabilne . Może wgraj 1.1.4 , wyciągnij twardy po czym na nowo format.
 
Kupiłem sprzęt używany pół roku i miał wgrany najnowszy firmware, ten sam który ja wgrałem, przed chwilą ponownie go wgrałem i ponownie spytał czy chcę sformatować dysk, jednak po ponownym uruchomieniu to samo, brak HDD. Z tego co widzę, na stronie producenta są dwie wersje 1.1.4 PAL oraz NTSC, którą powinienem wgrać?
 
NTSC jest dla tych USA gdzie obowiazuje wlasnie taki system tv.
Poczytaj inne watki w tym forum o problemach z dyskami. Zdaje sie, ze wlasnie WD nie jest lubiany przez QNAP'a. Zmien na inny dysk np. Seagate'a i jesli problem sie powtorzy odeslij do Szczecina.
 
Dziś spróbuje zainstalować starszy firmware, zastanawia mnie jednak ta notka na stronie producenta, dotycząca kompatybilności tego HDD. Jest napisane aby wgrać NAS v3.2.5 choć nie dotyczy to NMP-1000, tylko jakichś NAP-ów. Nowy firmware nie pomaga, jest jeszcze jakaś aplikacja "NMP-1000 HDD Compatibility Update" jednak występuje ona jako solucja przy innych dyskach, może warto tego spróbować?
 
Moge Ci powiedziec tylko tyle, ze i w obecnej wersji fmw jak i w poprzedniej mialem problemy z dyskiem. Po zmianie na inny model problemy znikly. Soft mam najnowszy. Niczego dodatkowego poza nim nigdy nie wgrywalem. Tak wiec jednak radze kupic zupelnie nowy dysk (nie WD) i sam zobaczysz, ze playerek jest fajny i przyjazny.
 
Ten dysk kupiłem specjalnie do tego odtwarzacza i wydałem prawie 400 zł, szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się teraz wymieniać dysku na nowy, musi być jakiś sposób aby zadziałał, czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
 
Do kogo należało by się zgłosić z tym błędem? skoro na stronie jest napisane, że dysk jest kompatybilny a nie jest, czy zna ktoś adres to supportu?
 
I jak... udalo Ci sie rozwiazac problem?
Mimo wszystko tego typu problemy nalezaloby sprawdzic podlaczajac inny dysk.
 
mam ten sam problem tylko że z dyskiem
Samsung SpinPoint HD204UI 2TB z listy kompatybilnych.

Firmware 1.1.7 - ten ostatni.

z góry dzięki za wskazówki
 
NMP-1000 lubi mieć problemy z dyskami. Na początku posiadałem dysk WD Caviar z serii Green - nagle magicznym sposobem urządzenie przestało go widzieć. Próby zmiany firmware nie pomagały. Wysłałem urządzenie na gwarancję - wymiana płyty głównej w urządzeniu. Urządzenie wróciło do mnie z wgranym nowszym firmwarem - po zamontowaniu dysku nie było znowu widać dysku w systemie na żaden możliwy sposób. Podłączając dysk do komputera wszystko grało. W rezultacie takim postanowiłem zadzwonić do serwisu Qnap w Polsce - tam uzyskałem cenną informację, że najmniejszy problem występuję z dyskami firmy Seagate - tak więc wymieniłem dysk WD na Seagate i dysk pojawił się w systemie. Do dnia dzisiejszego - od ponad półtora roku urządzenie działa niemal bezproblemowo, przy dość intensywnej eksploatacji. Generalnie zauważyłem, że NMP nie lubi zmian firmware...