Pomoc QNAP TS-231P3 oraz router w tej samej sieci - urządzenia WiFi nie widzą NASa

sylwester_7

Nowy użytkownik
Noobie
7 Maj 2023
5
0
1
46
QNAP
TS-x31
Ethernet
2.5 GbE
Cześć,

Jestem zielony i potrzebuję wskazówki dotyczącej współpracy NAS i routera WiFi. Kwestia pewnie bardzo podstawowa, ale nie wiem od czego rozpocząć poszukiwania.

Schemat jak obrazku - chciałbym sprawić, by lokalne laptopy podłączone do routera przez WiFi widziały NAS tak samo, jak robią to obecenie lokalne komputery stacjonarne (w otoczeniu sieciowym, tak aby użytkownicy mogli łatwo przenosić pliki w windowsowym eksploratorze).

qnap_and_wifi.jpg


Z komputerów podłączonych przez WiFi mogę NAS pingnąć bez problemu, ale nie jest on widoczny w sieci. Wszystko komunikuje się bezproblemowo po DHCP; jedno co wypróbowałem to uzgodnienie maski podsieci, bez efektów.

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki!
 
Skoro z laptopa pingujesz Qnapa to znaczy ze wszystko sieciowo jest OK.
A to ze nie widac go z poziomu windowsa... no to stawiam na kwestie windowsowe a nie sieciowe.

Co ja bym zrobil dalej:?
1) Czy z laptopa mozesz wejsc na GUI qnapa i normalnie sie zalogowac?
2) Dodaj recznie poswiadczenia w windowsie.
 
  • ·
  • QuTS hero x86_64
  • ·
  • 100 GbE
  • ·
  • 88 rdzeni i jeden rdzeń kręgowy
Jakie ładne obrazki.
Po prostu jeżeli uruchomiłeś router WiFi... w trybie routera, to jest oczywiste że Twój LAN stał się WAN'em... dla routera-Wifi. Dlatego są logicznie odseparowane.

Jedyne co potrzebujesz zrobić, to zmienić tryb pracy w czysty AP.
oszczędź sobie podwójnego NATa.
 
Skoro z laptopa pingujesz Qnapa to znaczy ze wszystko sieciowo jest OK.
A to ze nie widac go z poziomu windowsa... no to stawiam na kwestie windowsowe a nie sieciowe.

Co ja bym zrobil dalej:?
1) Czy z laptopa mozesz wejsc na GUI qnapa i normalnie sie zalogowac?
2) Dodaj recznie poswiadczenia w windowsie.
1) mogę, przez przeglądarkę. Przez Qfindera nie widzi :-/
2) sprawdzam, co to za zwierzę, te poświadczenia :D