Pomoc Qnap zawiesza internet

S

stasiuanioł

Guest
Cześć.

Od dwóch tygodni mam problem z internetem i drogą eliminacji wyszła taka zależność że jak wypne mojego QNAPa to wszystko wraca do normy a jak go podepne to mija kilka minut i internet w calym domu znika. Dodatkowo kontrolka sieci mruga caly czas a dyski w QNAPie cos mielą.

Gdzie moge zacząć szukać przyczyny? Czy mój NAS jest do reklamacji?
 
Ok dziekuje. Lece do lektury!
Przeczytalem. Sprawdzilem. Mam ten syf :(

Zakladam zgloszenie w helpdesku i odlaczam qnapa.

Troche lipa mam go miesiac w domiu i juz jest uwalony przez wirusa. Wydawalo mi sie ze robilem wszystko zgodnie z instrukcja producenta :(
Zastanawiam sie czy moge zwrocic to urzadzenie jako niesprawne na gwarancji? Skoro je wpinam w siec i za chwile nie mam internetu to znaczy ze dziala wadliwie.

Mam go zaledwie miesiac.
 
Jednak spróbuje go zwrócić jako towar niezgodny z umową. Urządzenie działało zaledwie 3 tygodnie. Nie instalowałem na nim oprogramowania firm trzecich. Miałem włączony antywirus i antimalware. Korzystałem z urządzenia zgodnie z dokumentacją producenta.

Jak dla mnie sytuacja jest prosta. Urządzenie do wymiany skoro zawiesza mi router i psuje polaczenie z internetem.
Dam znać jak otrzymam odpowiedź na reklamacje.

Nie chce czekać aż producent wypuści aktualizacje Malware Removera bo itak nie wiadomo kiedy i czy w ogóle to nastąpi. Miesiąc to troche długo imho.
 
No jak to co zrobie. Zwróce i zabiore kase. Po co mi klocek ktory jest dziurawy jak ser szwajcarski ? Ja tego nie potrzebuje do firmy tylko byl to bajer do domu. Juz zbedny.
Szukalem urzadzenia ktore skonfiguruje i zapomne o nim. A tu ono samo o sobie przypomnialo...
 
Są takie urządzenia. Mój poprzedni NAS działał 5 lat bezawaryjnie. Skonfigurowałem raz i zapomniałem. Był mniej funkcjonalny. Teraz kupiłem kombajn który po 3 tygodniach coś złapał i nie ma to lekarstwa. Nie jestem na tyle techniczny zeby robic jakis flash firmwareu. To nie jest produkt do domu i tyle.

Pozdrawiam.

P.S wlasnie zlozylem reklamacje. Czekam i mam nadzieje ze zapomne o tym szybko. Czlowiek placi ponad 1,5k za sprzet a to za 3 tygodnie lapie wira... tego jeszcze nie bylo.
 
Kolego @stasiuanioł może trzeba troszkę popuścić sobie nerwy, bo to nie jest tego warte. Zakładam, że nie jesteś dzieckiem a osobą dorosłą, która zdaje sobie sprawę z tego, że każdy sprzęt jest urządzeniem, które jest podatne na uszkodzenia/awarie/ataki wirusowe etc.
Czy jeśli dziś kupie nowego, wypaśnego kompa PC za 5000zł i po tygodniu się zawirusuje, to mam go od razu zwracać??? Odpowiem.....NIE....... ale czy serwer, który kupiłeś i od 3 tyg. był ok a teraz nie jest, bo zwyczajnie pojawiło się, zresztą jak co dzień, nowe zagrożenie malware, które zainfekowało 70% serwerów QNAP - nadaje sie do zwrotu? Odpowiem jak przedmówca.....NIE.
Większość ludzi ma z tym problem. Codziennie powstają nowe wirusy/syfy wypuszczane w sieć, ktoś szuka dziur i je wykorzystuje.
Czekać trzeba spokojnie na aktualizację i będzie po problemie.Póki co odepnij Qnapa od internetu, możesz nawet pozostawić sobie go w sieci domowej i korzystaj normalnie do czasu wydania łatki.
 
@apofis Dzieki kolego za rade ale pozwolisz, ze zrobie to co bede uwazal za stosowne z moim sprzetem. Chce go zwrocic. Producent NIE ZAPEWNIA WSPARCIA ani nawet nie informuje co sie dzieje z produktem przez ponad miesiac.

Dla mnie to dyskwalifikacja na przyszlosc. Mam sporo „gadzetow” i wiem ze soft jest dziurawy itd ale nigdy nie spotkalem sie z taka reakcja a w zasadzie jej brakiem na krytyczne zagrozenie. No moze w 2003 Microsoft podobnoe dal ciala jak pojawil sie Blaster ktory uwalil sporo maszyn. Ale wtedy MS szybciej zareagowal a tu juz miesiac i cisza tylko adwokaci firmy banuja na lewo i prawo z tego co widze.

Ja nie chce miec zadnych prduktow tej firmy juz.
Dodam tylko jeszcze ze na produkt skladaja sie 2 rzeczy. Sprzet + oprogramowanie. Jezeli oprogramowanie jest dziurawe tak, ze przez jakas dziure w trywialnej funkcji nasa mozna przejac calkowita kontrole nad maszyna i robic WSZYSTKO to oznacza ze oprogramowanie jest do bani. Rozumiem jakby to np. zawieszalo music station a to zwyczajnie robi wszystko co chce na prawach roota. Masakra. I miesiac bez reakcji firmy.

Dla mnie dyskwalifikacja
 
Nie wiem jak to jest, może mam dużo szczęścia ale od 5 lat korzystam z NAS Qnap. To już drugi mój serwer i nigdy nie miałem kłopotu, a jeśli się jakiś drobny pojawił to help Qnap`a reagował błyskawicznie, więc dywagacje o braku wsparcia są nieuprawnione. Opinia ludzi którzy używają NAS Qnap jest bardzo pozytywna.
Wpadka z jakąś nieszczęsną dziurą każdemu może się przytrafić. Trzy miesiące temu musiałem wprowadzać towar do całego sklepu internetowego postawionego na serwerach nazwy.pl, bo jakieś chińczyki zasypywali sklep 15000 maili dziennie. Realia internetu.