Pomoc RAID i inne rady - wykorzystanie NAS w studiu graficznym

ponad

Passing Basics
Beginner
26 Wrzesień 2017
28
2
3
47
ponad.pl
QNAP
TS-x51+
Ethernet
1 GbE
Cześć. Jestem laikiem w kwestii serwerów i od strony informatycznej. Stąd moje pytanie.

Posiadam QNAP TS-451+ do tego 4 dyski Seagate IronWolf 4TB każdy.

Prowadzę studio graficzne, więc pliki jakie zamierzam przechowywać (i pracować na nich) na serwerze są zazwyczaj duże ok. 100-200 MB to norma. Są i takie po 3-5 GB. Serwer będzie wykorzystywany przez 2-3 osoby na raz, głównie po LAN-ie. Bezpieczeństwo danych jest dla mnie bardzo ważne i pod tym kątem został zakupiony NAS + dodatkowy dysk do backupu.

I pojawia się pytanie jaki RAID wybrać dla takiego zapotrzebowania jak moje? A może to ma być JBOD? Nie mam bladego pojęcia. Znajduje informacje techniczne, które kompletnie nic mi nie mówią, lub tyczą serwerów plików web i pocztowych, a tu chodzi o zupełnie inny tryb pracy oraz wykorzystanie NAS. Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii. A jeśli ktoś miał doświadczenie z wykorzystaniem serwera NAS w studiach graficznych, może jeszcze o inne rady, co powinienem zrobić, zainstalować lub jak to ustawić w konfiguracji.

Do admina: Poprzedni post nie wiem gdzie umieściłem :( bo pisałem z komórki jest tu: Pomoc - Jaki typ RAID wybrać pod serwer plików graficznych dla małej firmy? - można go skasować


Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0299
Model serwera: QNAP TS-451+
 
Do admina: Poprzedni post nie wiem gdzie umieściłem :-( bo pisałem z komórki jest tu: Pomoc - Jaki typ RAID wybrać pod serwer plików graficznych dla małej firmy? - można go skasować
Posprzątane.

A jeśli ktoś miał doświadczenie z wykorzystaniem serwera NAS w studiach graficznych
Co za różnica , studio foto , apteka czy magazyn truskawek. A ja jestem prawnikiem i się tym nie chwalę !

Bezpieczeństwo danych jest dla mnie bardzo ważne i pod tym kątem został zakupiony NAS + dodatkowy dysk do backupu.